Hejsan! Hej! hello. Hej igen! :-)Starta
Jag tänkte börja lära mig java...så vad behöver jag för programvara på min pc för att komma igång på ett bra sätt?
Mycket tacksam för hjälp!Sv: Starta
Själv så använder jag JBuilder som utvecklingsverktyg för att utveckla min Java-program. Tycker att det funkar bra och det finns många bra hjälpfunktioner i JBuilder som jag har stor användning av. Om du inte vet nåt om Java sen tidigare tycker jag nog att du ska läsa lite om det först. Det hade jag gjort. Då är det lite lättare att förstå senare. En bra javasida är http://java.sun.com. Där finns ett stor javaforum, där finns sidor där du kan läsa om java. Det är bara att slå på ett ord i sökfunktionen på sidan så kan du få infomation om det du sökt på + att där finns mycket, mycket mer.
/ASv: Starta
Det finns en alldeles utmärkt och välskriven artikel här på pellesoft som Andreas har skrivit om detta.
Kolla på den.
PeterSv: Starta
>Det finns en alldeles utmärkt och välskriven artikel här på pellesoft som Andreas har >skrivit om detta.
>Kolla på den.
Menade inte att det inte finns hjälp att få på denna sidan. Menade bara att det finns mycket mer på java.sun.com eftersom det är en sida med enbart Java. Har fått mycket hjälp på denna sidan också vilket jag är tacksam för.
PS. Håller med om att artikeln är bra.
:-)
/ASv: Starta
Visst. Det var bara ett tips... Artikeln här är på svenska om man tycker det är mer lättförståligt.
Btw... jag håller med java.sun.com rockar. :-)
Och www.javaworld.com är också bra.
Peter.