Hejsan jag behöver ett lätt program för att lära sig grunderna, vill inte ha jbuilder utan bil göra komponenterna förhand för att få en bra förståelse före jag går på jbuilder och liknande? Hej. Ett bra program är Gel (www.gexperts.com). Angående tutorials så har ju sun en ganska bra på sin hemsida. Jag vet inte om det är ett bra svar, men jag har haft jättebra hjälp av Javas egen tutorial. Kolla www.java.sun.com. Hej! Jag trivs bra med editorerna UltraEdit och Edit+ Hej! Context från www.fixedsys.com/context är annars bra ahhh... tack Johan Ingen orsak.... Gel är det bästa utvecklingsverktyget för java jag har hittat hittills som dels inte är gjort i java och inte kräver xxx i ram. Gäller bara att få så många som möjligt att använda det så han som utvecklar Gel inte gör allt i onödan =). Ett tag sedan den här tråden var aktuell, antar att den som startade den anser den vara löst... Dock i nte i min mening. Det optimala verktyget för java utvecklare finns på en site alldeles nära er.... Eclipse (www.eclipse.org) Ladda omedelbart ner 2.1 Ett underbart verktyg, full kontroll, "rå kodning" intellisence, Olika vyer, "hoppa till fel" debug, kompilera, skapa jar, war, integrerat med Ant. Tjena. HejLätt program för att lära sig grunderna
vill gärna veta om det finns någon bra jätte basic java tutorial hur man kommer igång med java.
några förslag?Sv: Lätt program för att lära sig grunderna
Det finns ett program som heter "SitePad Pro" som nog passar dej perfekt.
Det fungerar som en vanlig texteditor som märker nyckelord o.dyl.
Man kan om man vill koppla javac till snabbtangenter och då ge den växlar och argument som i commandfönstret...
Smidigt verktyg...
//freddaSv: Lätt program för att lära sig grunderna
/JohanSv: Lätt program för att lära sig grunderna
/JörgenSv: Lätt program för att lära sig grunderna
Jag har valt TextPad för att lära mig Java, vilket är ett enkelt program att använda sig av. Rekommenderas...:)
//AngelicaSv: Lätt program för att lära sig grunderna
Dom har det mesta du behöver för att komma igång, rekommenderar inte att börja med en jBuilder eller nåt liknande verktyg - det kan vara frestande men du missar mycket basic då.
Ett annat tips är att damma av kunskaperna i objektorientering - för det är ju en av de stora fördelarna med java och c++ att de är obektorienterade (går ej in på .Net som har stöd för oo)Sv: Lätt program för att lära sig grunderna
En jättebra, gratis och enkel att lära sig editor är JCreator. Den har alla funktioner man kan behöva. Tycker den är kanon faktiskt! Började använda den som min första editor och jag håller fast vid den fortfarande. Den finns att ladda ner på www.download.com
KristinaSv: Lätt program för att lära sig grunderna
Sv: Lätt program för att lära sig grunderna
Gel var verkligen ett bra program... tusen tack precis vad jag behövede ... inte för att det var jag som ställde frågan om detta däremot men tack i alla fall.Sv: Lätt program för att lära sig grunderna
Sv: Lätt program för att lära sig grunderna
Dessutom open source, kolla dessutom in de plug-in projekt som håller på att utvecklas, C/C++ IDE, Cobol mm.
/B#Sv: Lätt program för att lära sig grunderna
Tänkte slå ett slag för Netbeans(http://www.netbeans.org). Det är precis som Eclipse också opensource och det är netbeans som Sun 'bygger' sin SunOne(tidigare Forte) på.
Tjipp
Peter.Sv: Lätt program för att lära sig grunderna
JCreator har en egen hemsida www.jcreator.com
Som sagt en mycket bra editor
trean ser ut att bli ännu bättre
/Markus