Jag har en canvas som innehåller en rektangel där användaren kan se noteringar som de skrivit in på ett annat ställe. Man kan säga att canvasen fungerar som en rapport och ligger i en JFrame. Till att börja med bör du byta ut din Canvas mot en annan komponent. Du skriver att du använder en JFrame vilket ju är en swing komponent och sedan att du använder en Canvas som är en gammal awt komponent. Swing komponenter är betydligt mer lättvikt och man ska aldrig blanda äldre, tyngre awt komponenter som Canvas med swings lättviktare. Börja med att se över detta och återkom om du behöver hjälp sedan.ge mig råd angående ruta att skriva i...
Nu vill jag att användaren skall kunna klicka på denna rektangel och skriva i denna: Jag hade tänkt mig att när man klickar i rektangeln så ska en textbox visas och i denna skriver användaren sin notering och klickar ok. Sedan överförs denna text till rektangeln på canvasen.
Vill någon råda mig till vad jag skall använda mig av? Vad ska jag lägga denna textbox och ok-knapp i? Jag kan inte addera dom till canvasen väl? Den har ingen metod add(component). Jag vill inte ha en dialogruta med en blå list ovan, utan enbart en textbox och en liten ok-knapp.
/DSv: ge mig råd angående ruta att skriva i...
/Klas