Är det någon som vet om VML (Vector Markup Language) kommer att byggas ut/stödjas i framtida Microsoft-applikationer? inte för att jag har någon koll på det alls men jag har iaf fått för mig att det är fler som använder SVG än VML eftersom SVG är standard (även om det inte finns något default stöd för det i IE) Tack för din synpunkt! Framtiden stavas XAML lite skojsigt att se xaml demos gjorda med xamlon (dom är våran kund och xamlon använder våran syntaxbox för att visa xamlkoden om något krashar :) :) :) ) Jo, men XAML/WinFX kommer att ingå native i nästa Windows-version (codename Longhorn) och sannolikt stödjas direkt i den version av IE som då skeppas (7 eller 8?) och tror jag, även stödja vektorgrafik (eftersom det går ut lite på det i det framtida GUI tänket).VML och dess framtid?!
Om man söker lite på MSDN så är det senaste jag hittar om VML från 1998, vilket är 6 år sedan....
Är VML något man fortfarande satsar på hos Microsoft när det gäller t.ex. visa grafik i Internet Explorer? Nån som hört nåt??
Sv: VML och dess framtid?!
hittade en lite kul sida som visar lite vad som går att göra med svg/vml
http://home.t-online.de/home/lutz.tautenhahn/svgvml3d/Sv: VML och dess framtid?!
För att köra SVG i IE måste man ladda ner en plug-in (t.ex. Adobes SVG Viewer). Jag är ute efter att kunna använda något som inte kräver plug-in. Jag trodde att Microsoft eventuellt inte ville stödja SVG eftesom de hittat på VML istället.....
?!Sv: VML och dess framtid?!
(eXtensible Application Markup Language)
http://www.xaml.net/
OlaSv: VML och dess framtid?!
men iaf . vml och xaml har väll inte samma syfte iaf?
xaml är för att bygga windows gui's som är frikopplade från själva koden.
vml är till för att visa diagram vektorgrafik som embedded content i browsers.
//RogerSv: VML och dess framtid?!
Det är inte lika säkert att M$ kommer att satsa på VML eller nån annan dialekt.
Därför tror jag att XAML kommer att "vinna" på Windowsplattformen precis som nu .NET "vinner" på Windowsplattformen. VML och annat kommer säkert finnas på Linux etc.
Det tror i alla fall jag. Man kan inte *veta* någonting om detta :)
Ola