Hej, Hej, Tack Johan,Hur skapa element utan "sluttagg"
Jag applicerar en XSL-fil på en XML-fil för att skapa en ny XML-fil med element som ser lite annorlunda ut. Transformeringen går bra men en liten detalj som stör mig är att de nya elementen har "dubbla taggar", dvs istället för <A></A> skulle jag vilja ha bara <A/>. Någon som vet hur man gör man detta? (Jag använder fn xsl:element för att skapa mina nya element.)Sv: Hur skapa element utan "sluttagg"
Lägg till <xsl:output method="html"/> direkt under stylesheet-taggen så bör det fungera.
W3C säger att: "The html output method should not output an end-tag for empty elements. For HTML 4.0, the empty elements are area, base, basefont, br, col, frame, hr, img, input, isindex, link, meta and param. For example, an element written as <br/> or <br></br> in the stylesheet should be output as <br>."
Mvh
/JohanSv:Hur skapa element utan "sluttagg"
Hittande dock en annan lösning. Genom att ärva klassen XmlTextWriter och överrida metoden WriteFullEndElement och låta denna anropa base.WriteEndElement kan man se till att: "If the element contains no content, a short end tag "/>" is written; otherwise, a full end tag is written."