Jag ska förklara närmare vad jag menar. Jag skulle vilja göra en meny som genereras från en XML fil som formateras med XSL. Layouten skall vara en rak top meny om en rad. Vid val i denna menyn skall en undermeny visas. Jag har fått fram min första rad och på börjat skriva in sakerna som skall vara i andra raden. Nybörjare som jag är trodde jag att det skulle gå att använda mig antingen av xsl:choose eller alternativt av xsl:if. När jag använder xsl:if får jag alltid fram dem efterosm jag inte kan få den till att vänta till dess att det kommer ett kommando från menyn. Vad det gäller choose så har jag inte fått det att fungera ännu alls. Eftersom jag inte kan använda xsl:for each inne i en xsl:when sats så verkar det som om jag inte kna använda mig av detta ännu. JavaScript kan användas.Är det möjligt att fånga ett val i XML och använda det i samma fil
Jag börjar fundera på att ge upp på denna idén efterosm jag inte hittar några bra alternativ på hur det skall lösas, så jag ger det ett försök här igen, ngn som har en bra idé på hur jag ska lösa mitt problem med xsl eller ngn som har ett bra förslag på hur jag skall lösa det istället för att använda mig at XML.Sv: Är det möjligt att fånga ett val i XML och använda det i samma fil