Hej http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html Skriv en nolla framför. till alla nördar där ute... här kommer en bättre förklaring.. hittade det själv... tack ändå.. Hur ska vi kunna veta att du programmerar i XSLT, C, Pascal, VB, eller något annat? Ola är inte det uppenbart. Tråden ligger ju i XML delen. Man programmerar inte i XML. Därför vore det bra att skriva vilket språk som lösningen önskades i. Man kan ju programmera HTML så varför skall man inte kunna programmera XML? <b>Men frågeställaren kunde nämt att det gällde transformering med XSLT.</b> <b>Exakt. Så varför opponerar du dig..?? :)</b> <b>Har jag opponerat mig? Jag gav en sarcastisk/ironisk kommentar. Vilket syftar till det som säger att de programmerar HTML.</b> <b>Här vill du antyda att jag inte har "koll" på detta, att jag borde fatta, och att jag skulle vara "killen som tror att man programmerar i XML". Det är jvligt töntigt att spela viktigpetter, speciellt när man inte har riktigt bra koll själv.. </b> <b>Du förlåter inte stac fel eller slarv. Vilket jag inte har något emot.</b> Jag håller med dig. Mitt första inlägg var onödigt. Vilket ävendet efterföljande kan bedömas vara. Men jag förstår inte vad ditt första inlägg bidrog med: Det tycker jag inte. Som man frågar får man svar. Skulle inte samma argument pass mitt svar för ditt inlägg? Vad är det som skiljer dessa åt? Nej, knappast. Jag ställde ju ingen fråga. lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
hur gör jag för att få siffror som är lägre än 10 att få en nolla framför sig.
/JohanSv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
seriöst, så måste du berätta mer om vad du använder å sånt för att du ska kunna få vettig hjälpSv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Alltså om du har "7", "skriv" "07".
Lycka till ;-)Sv:lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Jag hämtar in tal som är mellan 1 och 12. Och hur gör man lättast för att ändra så att 1-9 blir 01-09.
Kan man med hjälp av xslt lägga till en 0 framför en text ifall det är mindre än 2 tecken i strängen?Sv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
<xsl:number value="$simonnördtal" format="01 "/> Sv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Troll...Sv:lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Här har vi killen som programmera i "XML".Sv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Sv:lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
P.S.
Sarcasm.
Men frågeställaren kunde nämt att det gällde transformering med XSLT.
D.S.Sv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Exakt. Så varför opponerar du dig..?? :)Sv:lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Har jag opponerat mig? Jag gav en sarcastisk/ironisk kommentar. Vilket syftar till det som säger att de programmerar HTML.
Om man har haft tidigare eftarenheter av SXLT skulle man kuna dragit slutsatsen att det handlade om det.
Jag vill dra slutsatsen att om de uteblivna svaren kan berot på att frågeställaren inte specificerade att det rörde sig om SXLT. Med detta är rena spekulationer.
För att styrka detta borde en oberoende undersökning göras på andra forum om programmering. Där en specifik fråga ställs på vissa och en ospecifik fråga som återfinns fär ställs i andra.
En statistisk analys av resultatet kan sedan ge en antydan om så var fallet.Sv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Jag syftade inte på den kommentaren utan i stället på din första kommentar, dvs:
<b>Ola är inte det uppenbart. Tråden ligger ju i XML delen.
Här har vi killen som programmera i "XML".</b>
Här vill du antyda att jag inte har "koll" på detta, att jag borde fatta, och att jag skulle vara "killen som tror att man programmerar i XML". Det är jvligt töntigt att spela viktigpetter, speciellt när man inte har riktigt bra koll själv..
<b>Om man har haft tidigare eftarenheter av SXLT skulle man kuna dragit slutsatsen att det handlade om det.</b>
Du har tydligen inte så mycket erfarenhet av XSLT om du tror att det heter SXLT.Sv:lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Jag syfted på att frågeställaren programmerade XML eller XSLT i detta fallet.
<b>Du har tydligen inte så mycket erfarenhet av XSLT om du tror att det heter SXLT.</b>
Du förlåter inte stac fel eller slarv. Vilket jag inte har något emot.
Extensible Stylesheet Language(XSL) familjen är w3c rekomendation för hur man transofrmerar och presenterar XML.
Ett XSLT stylesheet specificerar hur en class av XML dokumment skall presenteras genom att beskriva hur en instans av classen transformeras.
Man kan med XSLT stilmall omvandla/transformera en XML fil till en hemsida. Ett exempel på där XSLT används är MSN samtalslogg. Där tidigare diskussioner lagras som XML och presenteras sedan med hjälp av en webbkontroll och XSLT.
Frågan är hur meningsfull denna diskussionen är?Sv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Jodå, jag förlåter stac fel (du menar stavfel). Ska jag hålla dig i handen också?
Men när du skriver förkortningen SXLT *två* gånger i ett inlägg, då ser det inte ut som ett stavfel. (Dessutom tror jag inte man får läras sig att "stava" till IT-akronymer i grundskolan..?)
Den här diskussionen är helt onödig, ja. Lika ondödigt som att du gav dig in i diskussionen från början.Sv:lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
<b>
Skriv en nolla framför.
Alltså om du har "7", "skriv" "07".
Lycka till ;-)
</b>
Är inte det att kasta sten i glashus?Sv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Sv:lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10
Sv: lägga till en 0 framför siffror som är lägre än 10