Jag har ett gränssnitt som jag gjort i Expression Blend (xaml) och nu skulle jag vilja göra gränssnittet dynamiskt - dvs att alla kontrollers storlek minskar och ökar när man minskar och ökar storleken på webbsidan. Mitt problem är att prövotiden för Expression Blend har gått ut, så jag undrar om någon kan hjälpa mig med xml-kod som kan åstadkomma detta. Jag tror det kan ha något med layout root att göra. Såvida du har gjort rätt från början, dvs använt layoutpaneler och inte absolut positionering på canvas/alla kontroller i en gridcell så funkar det automatiskt. Rätt från början vet jag inget om, hela programmet är en enda stor gissning... Jag hittade en mängd tutorials och valde en att följa och så blev det så här:xaml-kod för dynamiskt gränssnitt?
Tacksam för hjälp!Sv: xaml-kod för dynamiskt gränssnitt?
Eftersom du frågar är antagligen så inte fallet, men svårt att säga exakt hur du ska göra utan att du visar din nuvarande kod.
(för övrigt så är inlägget i fel kategori)Sv:xaml-kod för dynamiskt gränssnitt?
<code>
<UserControl
xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
x:Class="SilverlightApplication1.MainPage"
Width="640" Height="480">
<Grid x:Name="LayoutRoot" Background="White">
<TextBlock Height="36" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,8,0,0" VerticalAlignment="Top" Width="312" Text="Registrera medlemskap" TextWrapping="Wrap" FontSize="21.333"/>
<TextBlock Height="16" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,48,0,0" VerticalAlignment="Top" Width="239" Text="Förnamn" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBlock Height="16" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,99,0,0" VerticalAlignment="Top" Width="239" Text="Efternamn" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBlock Height="16" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,155,0,0" VerticalAlignment="Top" Width="239" Text="Ålder" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBlock Height="16" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,211,0,0" VerticalAlignment="Top" Width="239" Text="Användarnamn" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBlock Height="16" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,0,0,196" VerticalAlignment="Bottom" Width="239" Text="Lösenord" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBlock Height="16" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,0,0,143" VerticalAlignment="Bottom" Width="239" TextWrapping="Wrap"><Run Text="Bekräfta"/><Run Text=" lösenord"/></TextBlock>
<TextBlock Height="16" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,0,0,84" VerticalAlignment="Bottom" Width="239" Text="E-post" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBox x:Name="textBoxFirstName" Height="22" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,64,0,0" VerticalAlignment="Top" Width="248" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBox x:Name="textBoxLastName" Height="22" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,119,0,0" VerticalAlignment="Top" Width="248" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBox x:Name="textBoxAge" Height="22" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,171,0,0" VerticalAlignment="Top" Width="248" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBox x:Name="textBoxUsername" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,231,0,227" Width="248" TextWrapping="Wrap"/>
<TextBox x:Name="textboxEmail" Height="22" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,0,0,58" VerticalAlignment="Bottom" Width="248" TextWrapping="Wrap"/>
<Button x:Name="buttonSubmit" Height="28" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,0,0,17" VerticalAlignment="Bottom" Width="137" Content="Lägg till"/>
<PasswordBox x:Name="passwordBoxPassword" Height="20" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,0,0,172" VerticalAlignment="Bottom" Width="248"/>
<PasswordBox x:Name="passwordBoxRepeatPassword" Height="22" HorizontalAlignment="Left" Margin="8,0,0,121" VerticalAlignment="Bottom" Width="248"/>
<x:Code>
<![CDATA[
]]>
</x:Code>
</Grid>
</UserControl>
</code>
Vilken kategori är rätt?