Hejxml -> rtf eller xml -> html
Jag är en nybörjare på xml.
Jag har gjort ett program som utifrån sas (statistical analysis system) genererar tabeller i html och stoppar in dom i word. Programmet klarar avancerade tabeller, (brutna & mergade tabellhuvuden, individuell kolumnformattering, tabjustering, decimaljustering etc etc).
Den temporära html fil som genereras stoppas automatiserat in i word, man ser alltså aldrig html filen.
Min fråga:
Jag vill via sas till xml -> rtf eller sas till xml -> html göra exakt likadant som mitt program gör, alltså generera datan så att den landar i xml, styla output mha xsl och sedan stoppa in det i word. Det måste alltså gå via xml & xsl till anringen rtf eller html (eller ngt annat format som word kan läsa).
Finns det några bra xsl genererare/konverterare, stylesheets eller ngn hjälp att tillgå för xml -> rtf, xml -> html (eller annat av word läsbart format)? Finns det någon bra webhjälp att tillgå?
Finns kanske någon komponent som kan ta textfiler (en datafil & en med formattering) och göra om det till xml & xsl filer och sedan till önskad godtycklig output exempelvis rtf?
mvh
Axel