Har en liten fråga: Tror att funktionen du letar efter heter substring. Syntax; String substring(string, number, number). Tredje parametern är frivillig. Känner till den funktionen, men vet inte hur jag skriver för att använda den till min kod. Inte riktigt säker jag heller, fritt från minnet... Har semester :-) Tackar!! Du har räddat min dag! Fick det att fungera med nedanstående kod: Lyckades lösa länk-problemet enligt nedan:Använda en string-funktion för att få ut tid ur datumformat i xsl
1. Vill få ut tiden ur 2003-07-17 11:10, där koden i min xsl ser ut enligt följande:
<xsl:value-of disable-output-escaping="yes" select="member[name='Date']/value"/><xsl:text></xsl:text>
Vet att det finns string-funktioner, men har inte greppat hur de fungerar.Sv: Använda en string-funktion för att få ut tid ur datumformat i
Ex.
substring("12345", 2, 3) returnerar "234".
substring("12345", 2) returnerar "2345".
Bör funka eftersom datumet har en viss bestämd längd.
/JonasSv: Använda en string-funktion för att få ut tid ur datumformat i
Vet du?Sv: Använda en string-funktion för att få ut tid ur datumformat i
<code>
<xsl:param name="time" select="member[name='Date']/value"/>
<xsl:value-of select="substring($time, 12)"/>
</code>
/Jonas Sv: Använda en string-funktion för att få ut tid ur datumformat i
<xsl:value-of select="substring($time, 12, 5)" />
Har ett problem till som jag inte lyckas lösa: Vill få följande kod (som plockar länkens text) att spela med själva länken:
<xsl:value-of disable-output-escaping="yes" select="member[name='Text']/value"/><xsl:text></xsl:text>
<xsl:value-of disable-output-escaping="yes" select="member[name='Url']/value"/><xsl:text></xsl:text>
Då det skall vara html måste taggar escape:as, men jag får inte till det.Sv: Använda en string-funktion för att få ut tid ur datumformat i
<code>
<xsl:text disable-output-escaping="yes"><a href="</xsl:text>
<xsl:value-of disable-output-escaping="yes" select="member[name='Url']/value"/>
<xsl:text disable-output-escaping="yes">" target="_blank" title="</xsl:text>
<xsl:for-each select="member[name='Results']/value/array/data/value">
<xsl:value-of disable-output-escaping="no" select="string"/>
</xsl:for-each>
<xsl:text disable-output-escaping="yes">"></xsl:text>
<xsl:value-of disable-output-escaping="yes" select="member[name='Head']/value"/>
<xsl:text disable-output-escaping="yes"></a></xsl:text>
</code>