Hej googla på : vba excel clock Rasmus verkar inte speciellt intresserad. *LOL* ;-) tänk vad ett litet "a " kan ändra budskapet. Haaaaaaaaa vad konstigt. Japp, litet a ställer till Hmm tack för svaren och spydigheterna!? Nu är det så att jag inte varje dag har möjlighet av olika skäl. Jag är som sagt ny på detta forum och hade ingen aning om att man skyndsamt måste svara. Hmm tack för svaren och spydigheterna!? Nu är det så att jag inte varje dag har möjlighet av olika skäl. Jag är som sagt ny på detta forum och hade ingen aning om att man skyndsamt måste svara. Hmm tack för svaren och spydigheterna!? Nu är det så att jag inte varje dag har möjlighet titta på forumet av olika skäl. Jag är som sagt ny på detta forum och hade ingen aning om att man skyndsamt måste svara. Någonting är vajsing med forumet. Kul att du tittade in... Suveränt, har nu hunnit titta och använda koden som jag fick via länken. Precis vad jag letade efter.Ny börjar hjälp
Jag är helt grön gällande VB prg. Jag har dock börjat inse vilka roliga och praktiska funktioner man kan skapa med makron.
Jag håller just nu på att bygga ett ett verktyg för min personal i excel och skulle vilja ha ett makro som visar klocka (24 tim visning) samt datum i excel. Jag har snurrat runt och sökt med nätet utan att hitta tips hur man bygger ett sådan funktion.
Tacksam för tips
PS! Som sagt jag är helt grön och som sagt just börjat titta på program rader i VB
//RasmusSv: Ny börjar hjälp
http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=vba+excel+clock&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=&aq=1&oq=
första träffen hade ett exempelSv:Ny börjar hjälp
Får Vi komma ihåg nästa gång han frågar.
God ton gör att man svarar/frågar vidare och ger FeedBackSv:Ny börjar hjälp
<b>Ny börjar hjälpa</b>Sv: Ny börjar hjälp
Jag fick felmeddelande så jag körde igen. Men det tog sig varje gång.
Får se hur det blir nu. !Sv:Ny börjar hjälp
Exempel enligt inlägg "program rader"
Lägg till a och du får -program radera-
:-bSv: Ny börjar hjälp
Självklart är jag tacksam för svaret och ska söka på Googel när jag INTE står och väntar på tåget.
Självklart är jag tacksam för svaret och ska söka på Googel när jag INTE står och väntar på tåget.
Jag får fel meddelande när jag postar inlägg där av de många svaren, ursäkta
//RasmusSv:Ny börjar hjälp
Felmeddelandet är en sak som Pelle får titta på (sysop)
Välkommen tillbaka..Sv: Ny börjar hjälp
Bara att tacka och bocka
//Rasmus