Hur gör man för att man ska kunna använda musen i qbasic program? Tjaba Rickard! Kan man få den mus-funktionen att fungera i qb45 jag får det bara att funka i qb1??? >Kan man på nåt sätt köra en .bat fil i ett qbasic program? Jag tytcker det borde fungera i qb45 om det fungerar i 1:an, dom brukar väll inte ta bort funktioner i nya versioner? Jag förstår inte varför du ska använda musen eller knappar i QB.. Vad ska man använda om man inte ska använda musen eller knappar då? Tankekraft? ok, men när du skrev musen LR. knappar trodde jag att du menade knapparna På Tangentbordet. Du får väl rita ut en rektangel med din text på ochMus i qbasic program?
Hur ska man BÖRJA skriva en sådan funktion?
/RickardSv: Mus i qbasic program?
Mus i Qb krångligt men det går.
www.pellesoft.nu/login/upload/t_view4.asp?tid=511
Mvh://AlexSv: Mus i qbasic program?
Fungerar det om man compilar programmet till en exe fil?
Kan man på nåt sätt köra en .bat fil i ett qbasic program?Sv: Mus i qbasic program?
Ja..använd "shell" om den finns i qb1 eller nu vilken verison du har, jag har QB 7.1Sv: Mus i qbasic program?
Finns det kanske nån annan sida med en musfunktion i qb som förklarar den så man kan fixa det själv?Sv: Mus i qbasic program?
då är VB eller delphi mycket bättre..Sv: Mus i qbasic program?
Sv: Mus i qbasic program?
Sv: Mus i qbasic program?
skriva en if sats som säger någonting stilen
om vänster musknapp är likamed nertryckt och
musens kordinationer är lika med "knappen" (rektangels) kordinatoioner t.ex End eller någonting annat kul.