Tänkte lägga en loggin på min blivande hemsida. Kopierade koden direkt från en sida så den kanske måste modiferas lite. Men det funkar ungefär så här. Ifall du vill använda den leksaksinloggningen får du komma ihåg att inte ha några länkar till sidor utanför din webbplats på de "skyddade" sidorna. Jag tror att det är bästa sättet att hindra användare om man använder endast html/javascript? Juste, visst javascript är nog bäst idet här fallet. Det är liksom inte superviktigt innehåll på inloggningsidan. Problemet är väl att inloggningssidan endast kan ha en längre scrollningssida antar jag. Samma svar här. Det är liksom inte "cia info" jag vill skydda men förstår helt o hållet Ditt inlägg. "Problemet är väl att inloggningssidan endast kan ha en längre scrollningssida antar jag" Urs gjorde själv en kodtabbe. Du har helt rätt. Fixat och klart och vill samtiditigt passa på o tacka.Enkelt lösenord, men ändå säkert.
Det ska bara vara ett enda gemensamt lösenord för de jag vill ska kunna gå vidare, exempelvis 123www plus ett användarnamn exempelvis Anders och sedan en knapp loggin.
Det behöver inte vara Asp eftersom det inte kopplats till en sökväg till databas etc. Utan bara så att de personer jag önskar ska komma vidare till nästa sida på min site.
Borde gå att göra en html-kodning eller....
Mvh
KennethSv: Enkelt lösenord, men ändå säkert.
Att man måste skriva login namn och det namnet kan man se om man kollar sourcen men att ta reda på lösenordet är knepigare för dom som vill in för det används för att öppna filen. Alltså passwordet är samma namn som nästa html sida.
<code>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function js_submit()
{
if (document.Inloggning.txtnamn.value == "herman") {
// detta hindrar en del nyfikna typer från att komma in och glooo
window.open('admin/' + document.Inloggning.txtpassword.value + '.htm');
document.Inloggning.txtpassword.value = "";
document.Inloggning.txtnamn.value = "";
} else {
alert("Fel uppgifter. Försök igen");
document.Inloggning.txtpassword.value = "";
document.Inloggning.txtnamn.value = "";
}
}
//-->
</script>
<div id="admin" style="position:absolute; left:-600px; top:0px; width:340px; height:275px; z-index:9; visibility: visible;" class="ram">
<form method="POST" name="Inloggning">
<table width="262" height="202" border="0" align="center" cellspacing="8">
<tr>
<td width="22%" height="49">
<h1 align="right"> </h1>
</td>
<td width="78%"> <h1>Admin sida </h1></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%">
<p align="right">Namn:</p>
</td>
<td width="78%" >
<input name="txtnamn" type="text" size="25" > </td>
</tr>
<tr>
<td width="22%">
<p align="right">Lösenord:</p>
</td>
<td width="78%" >
<input type="password" size="25" name="txtpassword"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" height="50"> </td>
<td width="78%">
<input name="button" type="button" onClick="javascript:js_submit();" value="Logga in!">
</td>
</tr>
</table>
</form>
<p> </p>
</div>
</code>Sv: Enkelt lösenord, men ändå säkert.
Sv: Enkelt lösenord, men ändå säkert.
Sv: Enkelt lösenord, men ändå säkert.
TackSv: Enkelt lösenord, men ändå säkert.
MvhSv: Enkelt lösenord, men ändå säkert.
förstod inte riktigt vad du menade? Att sidan du kommer till efter inloggningen inte kan ha länkar?
Kan fixa till koden och förklara den lite bättre om du har problem med den?Sv: Enkelt lösenord, men ändå säkert.
Mvh