Jag har en länk som pekar på en exe-fil. I detta läge får man som vanligt upp frågan om man vill köra filen eller spara den. Är säkerhetsinställningarna att denna fråga måste komma upp eller går det att komma förbi den och att filen körs igång automatiskt när man har klickat på länken? Ja det är det, du kan nog inte heller komma runt det. Vem skulle ställa in sin browser på att automatiskt köra exe-filer? Inte jag i alla fall... Jag får nog acceptera att detta inte går att lösa. När du trycker på länken laddas filen ner till din dator, till webläsarens mapp med temporära filer. Därifrån körs programmet. Eftersom din bat-fil inte finns i den mappen hittas den inte.Köra exe-fil från länk
Sv: Köra exe-fil från länk
Sv: Köra exe-fil från länk
Men jag har stött på ett annat problem med samma exe-fil som jag länkar. När jag kör filen drar den igång en bat-fil. Detta fungerar bra när jag kör direkt på servern men när jag kör länken får jag upp "Run-time error 53, File not found". Den verkar inte kunna hitta bat-filen när man kör från webbläsaren. Någon som har en idé om varför det skiljer sig att köra filen direkt eller att köra från webbläsaren. Filerna ligger i samma mapp.Sv: Köra exe-fil från länk
/Johan