att kasta ut allt som har med MS att göra.Skapa html-mail
Har lite problem när jag skall skapa html-mail, och då speciellt med att få med formateringarna som är gjorda med css. Problemet är inte hur man skriver e-post meddelandet på rätt sätt utan hur man skapar själva utskicket. Innehållet skapar jag som en vanlig .htm fil och därefter så väljer jag att infoga det som text i ett nytt outlook-meddelande. När jag förhandsgranskar .htm filen i min webb-browser så ser det helt rätt ut, men så fort filen infogas så tappar jag alla formateringarna... Samma sak är det när jag tar emot ett iväg skickat meddelande, illa illa....
Någonting glappar...;-)
Något sätt som skulle kunna funka bättre än detta....???
Tacksam för hjälp !!
Mvh HenkeSv: Skapa html-mail
Eller gå en MS kurs i Outlook.
Hemskt ledsen om jag är till ingen hjälp, men MS kan suga på så många olika sätt att det oftast inte känns lönt att ens försöka fixa det...
Du är säker på att det inte beror på att du kanske har RTF-mode eller Text-mode igång i Outlook? Testa att ställa om det till HTML endast och se hur det går.Sv: Skapa html-mail
Jag brukar alltid ställa om till oformaterad text först och därefter html. Därefter väljer jag infoga fil som text och väljer den htm fil som jag skapat. Den hajar ju alla formateringar ifall man skriver dessa direkt i taggen, men inte om man skriver den uppe i head-taggen eller infogar formateringarna via link-taggen...