Är helt ny inom detta område att konstruera hemsidor. Håller på att göra en hemsida och tänkte lägga upp ett bildarkiv. Jag kan inte språket så bra så jag använder Dreamweaver MX för att göra sidan. Beror antagligen på att din webbserver skiljer på stora och små bokstäver. Dum fråga... men har du laddat upp bilderna? Japp, jag har laddat upp bilderna. Problemet var att servern som sidan ligger på inte klarar stora bokstäver i filnamnen. Så nu jag ett nytt problem...behöver ett program som kan byta namn på alla filerna så man slipper sitta och ändra bild för bild..Bildarkiv
Problemet är följande: När jag laddar upp allt på servern jag har så blir det något fel med en fil som heter thumbs. Sedan fungerar inte bildarkivet när jag surfar in på sidan där den ligger. alla bilder visas inte. När jag däremot öppnar filen direkt från datorn eller den jag har på servern så fungerar det.
Hmm blev dålig svenska detta. om det inte förstods så går det att kolla in på:
www.ite.his.se/~histek/utkast/index.htm
sedan under bildarkiv 2002
Daniel Sv: Bildarkiv
Prova att byta ut filnamn som Bild.jpg till bild.jpg och använd bara små bokstäver utan åäö så ska det nog fungera.Sv: Bildarkiv
Står att filen inte finns när man klickar på en bild som inte syns som thumb
Sedan bör man nog undvika mellanslag i filnamnSv: Bildarkiv
Skulle va snällt om nån visste ett sånt program.