Om jag inte vill att utskriften i IE ska skära av en tabell mitt i en rad, hur gör jag då? Utan att avsluta tabellen och börja den igen, alltså. Tabellen skrivs ut via ASP och kan bli olika lång. Kolla in den här artikeln. Kanske hjälper.. "Been there, done that." Har läst den artikeln, men får det inte att fungera i tabeller. Den bryter fortfarande mitt i en rad. Behöver någon annan teknik. Tack ändå :) Är tabellen längre än en sida? Isf är det ju inte helt smidigt att lyckas iom att dataflödet helt enkelt inte får plats. Precis, det är det som är problemet. Ett smidigt sätt att bryta en tabell, någon? Bara en tanke(helt otestat). Har redan testat detta, och det skulle ha fungerat om man inte hade haft ett fält som kan vara olika stort och hamna på flera rader (som jag har). Men räkna tecknen i det fältet, och lägg till ett extra på räknaren om den hamnar över teckengränsen för nästa rad, kanske du tänker. Men si det går inte! Ett 'M' tar exempelvis mer plats än en '.', vilket gör det omöjligt att avgöra en exakt teckengräns för att den ska gå över på nästa rad. Och det går inte att avgöra ungefärligt eftersom så fort det blir ett fel någonstans, så ser det illa ut.Dela en tabell
Sv: Dela en tabell
page-break-inside:avoid
torde vara av intresse
Artikel [Formatera utskriften av dina webbsidor]Sv: Dela en tabell
Om du gör en räknare på varje rad(behövs inte skrivas ut), och du märker att det får plats x antal rader, då borde det ju kunna vara så enkelt att via en if-sats kolla om du är under 30 rader(om det får plats).
Är det inte det, då avsluta du tabellen, bryter tabeller, ny sida, bygger upp tabeller igen och fortsätter.
Någonting sånt här:
<code>
rem aspkod.
<%
if rader > 30
response.write "</td></tr></table>"
%>
<style type="text/css">
p {
page-break-inside: always;
}
</style>
<%
response.write "<table><tr><td>"
%>
</code>
Som sagt otestat, men jag skulle nog försökt att labba med utgångspunkt ifrån detta.Sv: Dela en tabell
Ganska knivigt, eller vad säger ni?
Tacksam för mer förslag, detta problemet har jag klurat på länge!
(*bump*) :)