Har en iframe med designmode aktiverat. Problemet är att när jag skriver ut innehåll i den så läggs det automatiskt till html-kod jag inte vill ha som förstör layouten. Bl.a. finns plötsligt en massa oönskade <P> och <BR> inbäddade mellan punktlist-tagsen. Skriv din text direkt i kodläget, så slipper du dessa "exter" som vissa program har för sig. Detta gäller en slags editor jag jobbar med där användaren ska jobba med principen WYSIWYG vid editering av sidan direkt i webbläsare. Därför ska helst inget kodläge användas, då användarna inte har den kunskapen. Vad för slags editor? Det låter som du använder Microsoft ASP.NET Web Matrix. Jag har sidor med inbäddade html-koder lagrade i databas. Hämtar en sida och skriver ut inom body-tagen i en iframe som har designmode="on". Vid detta ögonblick får jag inte ut sidan så som den är, utan den lägger in bl.a <P> och <BR> på diverse ställen. Bl.a. väldigt irriterande vid punktlistor som då blir utdragna med extra tomma rader mellan listpunkterna. Är detta nåt för dig? Den där liknar väldigt mycket den som jag gjort själv :-) Huvudanledningen är att man lär sig mer om man bygger själv tycker jag. Givetvis kan man ändå ta lärdom av hur andra gjort under vägen, men bygger man varje kodrad själv tycker jag det känns roligare. Sedan känner man sig mer ''''hemma'''' i sin egen kod.Extra oönskade html-tags vid designmode
Finns det nåt sätt att ange att html-koden ska vara omodifierad när den skrivs ut i iframen?Sv: Extra oönskade html-tags vid designmode
Sv: Extra oönskade html-tags vid designmode
Skall du bygga en egen, eller har du någon "standard-editor"?Sv: Extra oönskade html-tags vid designmode
Då kan du vara glad att hon bara lägger till kod. Min ändrar så att sidorna inte funkar. Och givetvis öppnas det alltid i design läge.
Jag tror inte att det finns något sätt så man får det att funka. Det är bara att akta sig för allt för hjälp samma program.
Mvh
KjellSv: Extra oönskade html-tags vid designmode
http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/Sv: Extra oönskade html-tags vid designmode
En del kanske kallar det att uppfinna hjulen igen, men jag ville se om jag kunde göra en helt egen ifrån grunden.
Som editor fungerar den utmärkt men jag har som sagt problem med att extra html-tags infogas när sidan skrivs ut i iframen...Sv: Extra oönskade html-tags vid designmode
Sedan är det egentligen lite fel att säga att man uppfinner hjulet igen, idén kan bara uppfinnas en gång.
Det jag gör är en egen konstruktion av det. Ta t.ex. ett bilhjul och ett cykelhjul, två olika konstruktioner av samma uppfinning hjul.