Min stylesheet fil ser ut så här: > <b>Vad gör jag för fel?</b> Testa med: Det var min sida som var cachad eller så missade jag helt enkelt befintliga svar. Om någon förtjänar beröm skall man inte hålla inne med det. Det uppmuntrar tillfortsatt bra inlägg hoppas jag. ;o)Font i stylesheet vill inte i Firefox
<code>BODY {
font-size:small;
font-family: "Verdana,Arial,Helvetica";
text-decoration: none;
}</code>
Länkar in den med:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.css">
Men i Firefox 0.8 visas typsnittet Times hela tiden. Har även dubbelkollat att "always use my font" inte är markerad. Vad gör jag för fel?Sv: Font i stylesheet vill inte i Firefox
Du använder "". Det finns inget typsnitt som heter "Verdana,Arial,Helvetica". Däremot finns Verdana, Arial och Helvetica. Du ska bara använda "" när det är ett mellanslag i namnet för typsnittet, ex "Times New Roman". Efter som att du inte har angivit ett typsnitt som finns så använder Firefox, helt korrekt, defaulttypsnittet, i detta fallet Times.
Ändra
font-family: "Verdana,Arial,Helvetica";
till
font-family: Verdana, Arial, Helvetica;
Tänk även på att du i slutet ska ange en typsnittsfamilj i slutet. I ditt fall är det sans-serif. Så då blir det:
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;Sv: Font i stylesheet vill inte i Firefox
<code>
BODY
{
font-size: small;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
}
</code>
Alternativt:
<code>
BODY
{
font-size: small;
font-family: "MS Verdana", "MS Arial", Helvetica, sans-serif;
}
</code>Sv: Font i stylesheet vill inte i Firefox
Märkte ditt förträffliga inlägg, i vilket du förklara de olika momenten, först efter jag postat mitt inlägg.
Jag har bara posetiva synpunkter på ditt inlägg. ;o)
Men kändes meningslöst att ändra mitt inlägg till "Ops..." eller nåt sånt. Så jag lät det vara kvar. Sv: Font i stylesheet vill inte i Firefox