Kan man på en webbserver IIS sätta en gräns för hur stor mängd data som får ingå i en formulärpostning? det är inte en script timeout du får då? Nej, har bredband och får fel efter några sek bara... Hittade svaret här: Måste ge Valiant beröm för at han själv funnit lösningen till sitt problem och genom att publicerar lösningen i sin tråd bidragit med kvalitet till Pellesoft. ;o)Gräns för mängden formulärdata?
Anledningen att jag undrar är en filuppladdningsida jag gjort. Lokalt på min egen burk går allt jättebra, men hos min ISP får jag mystiska fel vid uppladdning av filer större än 250 KB. Mindre filer går dock utmärkt även hos min ISP.
Kan detta bero på nån serverinställning hos dem?Sv: Gräns för mängden formulärdata?
att det at för lång tid så att antingen serversidan eller klienten tajmar ut
//RogerSv: Gräns för mängden formulärdata?
Det är ju så skumt tycker jag för på min testmaskin kan jag ladda upp flera MB stora filer utan problem, men på isp-servern funkar bara filer upp till ca 250 KB.Sv: Gräns för mängden formulärdata?
http://www.dmxzone.com/ShowDetail.asp?NewsId=5424
2003 server stödjer inte upload större än 200kb som default. Får snällt be min ISP öka värdet lite :-)Sv: Gräns för mängden formulärdata?
Tack Valiant.
Din och alla er andras insats har betydelse för Pellesoft idag och Framtiden.