Detta är ett rent löjligt problem som jag inte löser... måste blivit blind eller nåt. Problemet löst.IE vägrar visa bakgrundsbild
Jag har en sida där jag länkar in ett stylesheet så här:
<link REL="stylesheet" TYPE="text/css" HREF="skin/stylesheet.css">
I detta stylesheet har jag bla satt styles på BODY-taggen, bla denna:
background-image: url(bakgrund.gif);
Denna bild ligger i samma mapp som mitt stylesheet, alltså i mappen "skin".
Nu är det så att IE (6.0) totalvägrar att visa denna bakgrundsbild. Däremot visas den i Netscape (6.0) och jag kan inte fatta varför. Nånstans har jag säkert missat något riktigt enkelt, men jag har stirrat mig blind på detta och behöver lite hjälp.
Jag har provat skriva: background-image: url(/bakgrund.gif); i mitt stylesheet också men då vill varken IE eller Netscape vara med.
Vad är fel?Sv: IE vägrar visa bakgrundsbild
Som tur var så var det inte jag som strulat till det, utan det är ett problem som beror helt och hållet på IE. Det visade sig att IE är en mästare på att cacha stylesheets. Oavsett vilka inställningar man har.
Inställningen "Kontrollera om det finns senare versioner av lagrade sidor" har jag alltid på: "Varje gång sidan besöks". Trots detta ligger stylesheetet cachat.
Jag har tömt cachen oräkneliga gånger. Trots detta ligger stylesheetet cachat.
Jag har gått till en about:blank, tömt cachen OCH därefter stängt ner alla IE-fönster och startat igen. Trots detta ligger stylesheetet cachat.
Först när jag lät IE vara stängt i 5 minuter och sen startade igen så laddades det ny stylesheetet från servern.
Detta tog "endast" lite mer än en timme att komma på. Vaddå buggigt, Microsoft?