Kan man ange att innehållet inom en viss div inte framkallar att scrollbars syns? Scrollbars är nu satt till auto och jag vill att de kommer fram om sidan innehåller mycket text, men inte om just den specifika diven hamnar utanför skärmkanten. Går detta? En annan fråga. Hmm antingen missförstår jag dig eller så med div menar du frames eller iframes? Mig veterligen kan inte <div>-taggar få scrollbars! Jodå, div-taggar kan få scrollbars, precis som det mesta ;) Jag kanske bör förtydliga ändå :) För att bli av med den horisontella scrollen kan du nog testa detta:En viss div ska ej framkalla scrollbars
Prövade lite själv med overflow:hidden men det hjälpte inte...Sv: En viss div ska ej framkalla scrollbars
Kan man enbart styra så att den vertikala scrollen får komma fram vid behov, men att den horisontella scrollern aldrig kommer fram?Sv: En viss div ska ej framkalla scrollbars
Sv: En viss div ska ej framkalla scrollbars
Sv: En viss div ska ej framkalla scrollbars
De scrollbars jag menar är de som gäller för hela sdan. Dessa är satt till auto för om sidan innehåller mycket text vill jag att den vertikala scrollern visas. Däremot har jag i denna sida en div-tag som i vissa fall blir bredare än sidans bredd. Det är denna div som jag inte vill ska kunna framkalla en horisontell scrollbar på sidan.
En annan formulering till mitt problem är som sagt att jag vill att vertikala scrollern på sidan får visas vid behov, men att horisontella scrollern aldrig visas (även om brett innehåll finns på sidan).
Går det att få som jag önskar?Sv: En viss div ska ej framkalla scrollbars
<code>
<head>
<style type="text/css">
<!--
body { overflow-X: hidden;}
-->
</style>
</head>
</code>