Jag har en lista med <select> och <option>. Jag skulle vilja ha något motsvarande fast med olika kolumner. Finns det? Om varje kolumn ska ha olika värden så får du nog skippa <select> och fixa allt med dhtml. Låter intressant att prova, men jag har aldrig sysslat med dhtml... Har du något exempel någon sån lista? Hmm... halvkasst försök kanske... men men: Det var fint, men inte riktigt så jag menade... jag förklarade kanske lite dåligt. Det jag är ute efter är något liknande det som finns i till exempel DC++ (användarlistan eller hubblistan).Lista med kolumner
//PeterSv: Lista med kolumner
Vilket då blir att fejka en <select>.Sv: Lista med kolumner
Sv: Lista med kolumner
<code>
<html>
<head>
<script>
function hideShowSelectTable() {
if(selectTable.style.display == 'none') {
selectTable.style.display = 'block';
}
else {
selectTable.style.display = 'none';
}
}
function hideSelectTable() {
}
function selectTableOver(that) {
that.style.background = '#000066';
that.style.color = '#FFFFFF';
that.style.cursor = 'cursor';
}
function selectTableOut(that) {
that.style.background = '#FFFFFF';
that.style.color = '#000000'
}
function selectGo(that) {
document.forms[0].selecten.value=that;
document.forms[0].selectTableValue.value=that;
}
</script>
</head>
<body>
<form>
<input type=text onClick=hideShowSelectTable() id=selecten value="Välj ett värde">
<input type=hidden name=selectTableValue>
<div id=selectTable style=position:absolute;display:none;top:38;left:10;z-index:1000>
<table cellspacing=1 cellpadding=1 bgcolor=#000000>
<tr>
<td bgcolor=#FFFFFF onClick=selectGo('1_1') onMouseOver=selectTableOver(this) onMouseOut=selectTableOut(this)>Ett ett</td>
<td bgcolor=#FFFFFF onClick=selectGo('1_2') onMouseOver=selectTableOver(this) onMouseOut=selectTableOut(this)>Ett två</td>
<td bgcolor=#FFFFFF onClick=selectGo('1_3') onMouseOver=selectTableOver(this) onMouseOut=selectTableOut(this)>Ett tre</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor=#FFFFFF onClick=selectGo('2_1') onMouseOver=selectTableOver(this) onMouseOut=selectTableOut(this)>Två ett</td>
<td bgcolor=#FFFFFF onClick=selectGo('2_2') onMouseOver=selectTableOver(this) onMouseOut=selectTableOut(this)>Två två</td>
<td bgcolor=#FFFFFF onClick=selectGo('2_3') onMouseOver=selectTableOver(this) onMouseOut=selectTableOut(this)>Två tre</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor=#FFFFFF onClick=selectGo('3_1') onMouseOver=selectTableOver(this) onMouseOut=selectTableOut(this)>Tre ett</td>
<td bgcolor=#FFFFFF onClick=selectGo('3_2') onMouseOver=selectTableOver(this) onMouseOut=selectTableOut(this)>Tre två</td>
<td bgcolor=#FFFFFF onClick=selectGo('3_3') onMouseOver=selectTableOver(this) onMouseOut=selectTableOut(this)>Tre tre</td>
</tr>
</table>
</div>
</form>
</body>
</html>
</code>Sv: Lista med kolumner
//Peter