Hej, Du kan lägga in flera typsnitt på sidan, dessutom anger du en family av teckensnitt. Separera dem med ett komma tecken (",") Problemet med att Verdana är för stort uppstår dock fortfarande. <Problemet med att Verdana är för stort uppstår dock fortfarande.> Det kan man antagligen inte göra. Gör som Onkelborg skriver: Har ni inte förstått problemet? Verdana är för stort. Därför drar man ned storleken. Men om besökaren inte har Verdana visas ett annat typsnitt (t.ex. Arial) som då blir väl litet. Ok det missade jag, men då är det bättre att hitta ett annan typsnitt än Verdana som också är lättläst som man kan ha i normal storlek och sedan ändå ha andra alternativ som ser hyfsade ut i samma storlek.Kan jag få reda på om användaren har Verdana på sin dator?
Jag tycker att Verdana är mest lättläst och vill gärna använda det på mina sidor. Tyvärr så kan det uppstå bekymmer om användaren inte har Verdana inlaggt på sin dator, då kommer deras standard typsnitt att bli mindre än vad jag har tänkt.
Kan man på något sätt kolla om Verdana finns på deras datorer och anpassa font och storlek efter det?
mvh
TomasSv: Kan jag få reda på om användaren har Verdana på sin dator?
Sv: Kan jag få reda på om användaren har Verdana på sin dator?
Lösningen är att inte använda Verdana.
http://www.xs4all.nl/~sbpoley/webmatters/verdana.html
http://autark.se/designdiskussion.html#teckensnittSv: Kan jag få reda på om användaren har Verdana på sin dator?
Det är just därför som jag undrar om man inte på något sätt kan ta reda på hur besökarens dator är inställd.
Man kan ju genom massa kluriga saker (javascript tex) ta reda på nästan allt annat om besökarens dator.
mvh
TomasSv: Kan jag få reda på om användaren har Verdana på sin dator?
Skulle du vilja att jag kunde ta reda på vad du har på din dator från min webbsida?
Om du har många typsnitt på din dator, då kanske jag hotar dig med en popup som gör reklam för att köpa mer typsnitt.. :)
OlaSv: Kan jag få reda på om användaren har Verdana på sin dator?
exempelvis
Verdana, Times New Roman, Arial
Har användaren Verdana så blir det det, annars blir det Times New Roman om användaren har det etc....Sv: Kan jag få reda på om användaren har Verdana på sin dator?
Sv: Kan jag få reda på om användaren har Verdana på sin dator?