framespacing attributet stöds inte i XHTML 1.0 för frameset-taggen, så hur gör man för att få ett frameset utan mellanrum mellan framesen?? Pröva <b>frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0"</b>. använder det nu, det blir inga ramar men det blir ett vitt mellanrum (ca 2px i IE och ca 5px i Mozilla FF).. Jag testade litet och märkte också att det blir så. Tyvärr vet jag inte vad man skall göra åt det. Det känns som att W3C kunde ha lagt ned litet mer energi på att göra ramar användbara (t.ex. stilmallar för ramar), även om de inte nödvändigtvis rekommenderar bruket av dem. aja.. får väl ge upp antar jag, det är ju ändå bara en skol-grej. En HTML-sida får automatiskt en marginal i webbläsaren så även i en frame. Fast det var inte riktigt marginalen som var problemet, utan att man inte kan dölja kanten mellan ramar. Borde inte det vara border på frame-taggen i css? eller frameset-saken?Frameset utan mellanrum i XHTML 1.0?
Dessutom blir detta mellanrum olika stort i tex IE och mozilla firefox... Så om man inte kan få bort det (vilket är av högsta prioritet), hur gör man för att få det till en bestämd storlek?Sv: Frameset utan mellanrum i XHTML 1.0?
<code>
<!ELEMENT frame EMPTY>
<!ATTLIST frame
%coreattrs;
longdesc %URI; #IMPLIED
name NMTOKEN #IMPLIED
src %URI; #IMPLIED
frameborder (1|0) "1"
marginwidth %Pixels; #IMPLIED
marginheight %Pixels; #IMPLIED
noresize (noresize) #IMPLIED
scrolling (yes|no|auto) "auto"
>
</code>Sv: Frameset utan mellanrum i XHTML 1.0?
Det är mellanrummet jag vill ha bort, typ som framespacing="0", fast framespacing finns ju inte =(Sv: Frameset utan mellanrum i XHTML 1.0?
Sv: Frameset utan mellanrum i XHTML 1.0?
Vill du inte ha denna så måste du ange marginalen i HTML-sidan till 0 pixel.
<BODY style="margin:0px;">
SvenneSv: Frameset utan mellanrum i XHTML 1.0?