Om jag har en tabell som har bredden 20% och i den en till tabell som har bredden 95% och i den en option som har bredden 100% så tycker jag att den ska vara lika bred som tabellen som är 95% men det tycker inte firefox. Den tycker att tabellen som är 95% ska bli 100% bred istället. vad har du för padding/margin.. samt doctype (dvs, har du klart för dej hur boxmodellen fungerar?) Padding är 2 och margin är 0. Doctype?!? Vad menar du? Jag trodde att jag visste hur den funkar men tydligen har jag inte den blekaste aning. Allt har funkat fint i ie och nu tänkte jag testa om allt ser vettigt ut i firefox å det är inte så snyggt.... två vad då? Så här ser koden ut för tabellen som optionen är i: Optiontaggen har inte ens en width som property, den blir så bred som den bredaste texten Okej, men det funkar ju som jag vill i ie. Varför ska FireFox tjorva till det? Finns det något sätt att lösa det? Eller måste jag låta bli att använda en option? I exemplet på w3scools funkar det precis som jag vill med bredden. Men det gör det inte på min sida. Mycket konstigt. Har du sidan ute, så man kan kolla källkoden Skickade urlen åt dig med imail.Tabellbredd hålls inte med FireFox
Sv: Tabellbredd hålls inte med FireFox
Det är nämligen så att standarden säger att width/height gäller för _innehållet_, därutöver kommer padding, margin och border. Dvs. en sida med padding och eller margin och width:100% är _större_ än 100%. IE följer dock inte detta i quirks mode, utan där räknas width = innehåll + padding + margin + border.Sv: Tabellbredd hålls inte med FireFox
< table border="1" cellpadding="2" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="95%" id="AutoNumber2" >
och optionen < select size="1" name="Empty" style="text-align:center; width:100%" >
Det verkar som att bredden på optionen går efter texten i den istället för bredden på tabellen. Eftersom när det är lång text i den så blir den typ hur bred som helst.Sv: Tabellbredd hålls inte med FireFox
Ref:
http://www.w3schools.com/tags/tag_option.aspSv: Tabellbredd hålls inte med FireFox
Du har antagligen andra fel i din html som strular till det
Har du validerat din sida på:
http://validator.w3.orgSv: Tabellbredd hålls inte med FireFox
Jag har gjort en iframe som gör så att det verkar fungera men det är ju egentligen inte riktigt så jag vill ha det men det funkar iaf.