Hej Man kan gruppera ihop saker genom att placera dem i ett div-element: aha, nu har jag något att börja med tack för hjälpen. Ett stort tack Per Persson och Fredrik Skoglind som kritiserade min kod en asp fråga. Ert svar fick mig verkligen att tänka om då det gäller CSS. Jag har tidigare inte brytt mig om CSS mer än för att styra typsnitt. Nu fick jag tack vare ert svar verkligen anledning att ta mig an detta och jag säger bara "hur har jag klarat mig utan CSS tidigare" det underlättar verkligen och en ny värld öppnar sig. Så återigen tack för era synpunkter.Tabeller för layout en verklig nybörjarfråga
Jag har alltid använt tabeller och nästlade tabeller för att skapa olika ytor på hemsidor, CSS har jag enbart använt för typsnitt, länkar och liknande. Efter vad jag hört av andra så är det tydligen så att man inte bör använda tabeller för layout som t ex att placera ut texter på olika ställen på sidan utan man skall använda sig av CSS. Jag har läst igenom lite olika sidor som beskriver CSS men jag blir inte klok på hur man skulle kunna använda CSS för att placera ut en viss textarea. Som jag ser det så måste man väl placera texten i något innan den kan hanteras av CSS. Ja förvirringen är just nu total. Är det någon som kan svara på detta eller har en bra länk till någon site som kan reda ut begreppen.Sv: Tabeller för layout en verklig nybörjarfråga
<div id="nyheter">
<div class="nyhet">
<h3>Rubrik</h3>
<p>Stycke</p>
<p>Stycke</p>
<p>Stycke</p>
</div>
<div class="nyhet">
<h3>Rubrik</h3>
<p>Stycke</p>
<p>Stycke</p>
<p>Stycke</p>