När man använder kommandot </form> så hoppar windows automatiskt ner ett steg som funktionen <br> det är fruktansvärt irriterande eftersom jag vill ha två knappar brevidvarandra.. någon som vet hur jag fixar detta? Vill du ha en knapp som inte tillhör formuläret men som ändå ligger bredvid en knapp som tillhör formuläret? i din css Jag får också så, jag brukar dock lägga alla textfields osv i en tabell sen lägger man </form> precis innan för </table> Saken är den att jag vill ha två knappar efter varandra så det går inte då :( Robert... Att lägga </form> precis innanför </table> ger felaktig HTML. <form action="admin_site.asp?sidid=add&Value=<%=recset("ID")%> " method="post" ID="Form1"> Så får du inte placera </form>. Håll elementen nästlade! Vad händer när man submitar den första formen? följer den nästlade formens element med då? Oj, hade han nästlade formulär? Det såg jag inte. Det var ju om möjligt ännu värre... 1. Ta bort den inre formen Hur inkluderar jag mina textboxar så jag kan komma åt dem genom request.form("xxx") sen då? Du har kvar ditt formulär som du hade men du gör även de ändringar som jag visade i mitt förra inlägg.Automatiskt
när man använder Sv: Automatiskt
när man använder Sv:Automatiskt
när man använder
form
{
margin: 0;
padding: 0;
/* i värsta fall */
display: inline;
/* slut på i värsta fall */
}
mv icaaqSv: Automatiskt
när man använder
Mattias... Jag fick inte svar på min fråga... Vill du att en knapp som inte tillhör formuläret skall ligga bredvid en knapp som tillhör formuläret? Får man fråga vad den knapp som inte tillhör formuläret har för uppgift?Sv: Automatiskt
när man använder
<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2" ID="Table1">
<tr>
<td><b><%=recset("Title") + space(1)%> </b> <%=recset("Date")%></td>
</tr>
<tr>
<td><%=recset("news")%></td>
<td>/<%=recset("name")%></td>
</tr>
<tr>
<td>
<input type="submit" style='BORDER-RIGHT: #777777 1px solid; BORDER-TOP: #777777 1px solid; FONT-SIZE: 10px; BORDER-LEFT: #777777 1px solid; BORDER-BOTTOM: #777777 1px solid; FONT-FAMILY: verdana'
value="Edit news" ID="Submit1" NAME="Submit1"> </form>
<form action="admin_site.asp?sidid=delete&Value=<%=recset("ID")%>" method="post" ID="Form2">
<input type="submit" style='BORDER-RIGHT: #777777 1px solid; BORDER-TOP: #777777 1px solid; FONT-SIZE: 10px; BORDER-LEFT: #777777 1px solid; BORDER-BOTTOM: #777777 1px solid; FONT-FAMILY: verdana'
value="Delete" ID="Submit2" NAME="Submit1">
</td>
</tr>
</form>
</table>
<HR WIDTH="100%">
Så ser koden ut.. och det som händer är att det blir en <br> mellan första knappen och andra men jag vill att dom skall vara brevid varandra med möjligtvis ett mellanrum så som det blir om man tar bort </form>Sv:Automatiskt
när man använder <form action="admin_site.asp?sidid=add&Value=<%=recset("ID")%> " method="post" ID="Form1">
<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2" ID="Table1">
<tr>
<td><b><%=recset("Title") + space(1)%> </b> <%=recset("Date")%></td>
</tr>
<tr>
<td><%=recset("news")%></td>
<td>/<%=recset("name")%></td>
</tr>
<tr>
<td>
value="Edit news" ID="Submit1" NAME="Submit1"> </form>
<form action="admin_site.asp?sidid=delete&Value=<%=recset("ID")%>" method="post" ID="Form2">
value="Delete" ID="Submit2" NAME="Submit1">
</form>
</td>
</tr>
</table>
<HR WIDTH="100%">
Sv: Automatiskt
när man använder
Enligt W3C så ska man inte nästla formulär, men det står inte varför? Men det är väl inte att rekomendera.
mv icaaqSv:Automatiskt
när man använder
2. Ha samma namn på knappen, men olika värden.
<input type="submit" name="knapp" value="add">
<input type="submit" name="knapp" value="delete">
3. Kolla vilken knapp som blivit intryckt.
<%
If request.form("knapp") = "add" Then
'lägg till
else
'Radera
end if
%>
mv icaaq
/redigerade type="button" till type="submit"Sv: Automatiskt
när man använder
mv icaaq