Jag har ett lager som är flyttat en bit till höger med hjälp av css. Vet inte om det är till någon hjälp, men jag har för mig att en div på sidan är starkare än en css-fil, så om du bestämmer att texten ska ligga till höger i din css-fil och blandar in utskriften med div-taggar så borde det funka att "ändra" Left:358px... <b>Tydligen så fungerar det inte att ändra i utskrifts-css:en ett värde som redan är satt.</b> Har inte möjlighet att visa er det jag jobbar med. Hittade "felet" nu.Css vid utskrift
<code>
Position:absolute
Left:358px
</code>
Till vänster om detta lager ligger då en massa annat. Som vid utskrift döljs genom display:none.
Det som blir då är att det försvinner, men lagret som ligger till höger ligger kvar och hamnar utanför marginalerna på pappret.
Tydligen så fungerar det inte att ändra i utskrifts-css:en ett värde som redan är satt.
Jag kan alltså inte ändra "Left:358px" till t.ex. "Left:20px".
Lösningen jag har gjort nu är att jag öppnar ny sida som importerar sidan man är på, döljer lagrerna till vänster som vanligt, och via javascript byter class på lagret till höger. Vilket fungerar bra.
Men jag skulle vilja slippa denna extra sida. Finns det nått sätt att typ nollställa alla värden satta via en class på en <div>? Eller går det att byta class på en <div> via css?
/DSv: Css vid utskrift
...är lättare om man får kolla på din kod/hemsida.Sv: Css vid utskrift
Det skall gå.
Det är svårt att säga något om dina problem utan att ha sett mer att koden (HTML + CSS).Sv:Css vid utskrift
Så jag skapade ett eget exempel av samma problem... men då fungerade det!
Så nu måste jag leta upp vad felet kan vara på den riktiga sidan.
Det här var exemplet iaf:
<code>
<style type="text/css">
.menu {position:absolute;top:30px;left:30px;width:200px;height:500px;background:#0000FF;border:1px #000000 solid;}
.page {position:absolute;top:30px;left:358px;width:600px;height:500px;background:#FF0000;border:1px #000000 solid;}
</style>
<style type="text/css" media="print">
.menu {display:none}
.page {left:-110px}
</style>
<div id="menu" class="menu">menu
</div>
<div id="page" class="page">page
</div>
</code>Sv: Css vid utskrift
Jag inkluderar min css-kod som ligger i en annan fil. Förutom print-csc'en. Den står direkt på sidan.
Och allt fungerade då jag flyttade inkluderingen ovanför print-css'en i dokumentet.
Alltså från:
<code>
.mediaPrintShow {display:block}
.page {left:10px}
</style>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</code>
till:
<code>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">