Hej! Jag ska skriva ut en journal som blir på flera sidor, så då loopar jag ut ett visst antal rader på varje sida. Så när det blir en ny sida placerar jag en ny tabell i en ny div och sen placerar jag sedan ut dom med ett visst mellanrum så att de kommer rätt på sidorna! Ok, det visste jag inte. Men jag provade och positionera bara tabellen, men det hjälpte inte. <code><style type="text/css" media="print"> http://www.w3.org/TR/CSS21/page.html#page-breaks kanske kan hjälpa? <code><style type="text/css"> Tackar tackar!Problem med tabell i div!?
Jag hade en tabell som när jag skrev ut fick jag plats med 60 rader på ett A4.
När jag sedan lägger in en tabellen i en div så får jag bara plats med 49 rader på ett A4...Hur kan det komma sig?
Koden för att placera div:en ser ni här nedan:
#sida1 {
position:absolute;
left:10px;
top:0;
}
Är det något som jag ska ändra på? Verkar ju som om top-marginalerna eller botten-marginalerna i tabellen påverkas!?Sv:Problem med tabell i div!?
Har du något bättre förslag? Sv:Problem med tabell i div!?
Hur gör jag om jag ska ändra på marginalerna i en tabell? Jag har ju ställt in cellpadding och cellspacing i table-taggen. Men det verkar ju som om dom inställningarna försvinner...Sv: Problem med tabell i div!?
table, td{margin: 0px; padding: 0px;}
</style>
</code>
Sen att cellpadding och cellspacing försvinner låter ju konstigt. Visa lite mer kod eller lägg upp en länk till din sida så är det lättare att hjälpa dig.
mv icaaqSv: Problem med tabell i div!?
Sv:Problem med tabell i div!?
#sid1 {
top:0px;
}
#sid2 {
top:1017px;
}
</style>
</code>
<code>
<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" id="sid1">
......
</table>
<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" id="sid2">
......
</table>
</code>
Jag kan inte länka till någon sida eftersom det ligger på ett internt nätverk.Sv:Problem med tabell i div!?
Det var precis det där jag behövde en tung kall morgon! =)