Håller på och pillar med en lite sida. Den har en meny längst upp till höger, och innehållet under det. så vitt jag vet så går det nog inte direkt med html/css. Däremot så borde det ju i princip gå att t.ex. göra en <ul> lista och sen dynamiskt positionera elementen m.h.a. javascript Njae, det är nog inte aktuellt. Då känns det betydligt enklare att göra en tabell med två kolumner och peta in varje länk i en ruta. En fullösning, men det får nog gå.Hoptryckt meny, hur göra?
Just nu är det bara tre grejer i menyn, men snart lär det ju bli fler.
Själva menyrutan är av fast storlek (av designskäl, jag skiter för närvarande i de som vill ha en annan storlek). Det är alltså en x*y pixlar stor div med en bakgrundsbild som jag vill fylla med ett antal länkar.
Finns det något vettigt, naturligt, sätt att få länkarna att först fylla en vänsterkolumn, och om den fylls, börja fylla en högerkolumn?
Man bör ju undvika användande av tabeller för design, men går det att lösa på något annat sätt i det här fallet?
Jag vill alltså i princip bara kunna lägga till en <li> eller något i den stilen, och då ska hela menyn fixa sig själv.Sv: Hoptryckt meny, hur göra?
Sv:Hoptryckt meny, hur göra?