Jag har en box (page) som innehåller 3 andra boxar top, left och content. Left skall innehålla en meny och content är sidans textyta. Innehållet i top och left är i stort sätt konstanta medan innehållet i Content varierar från sida till sida. Mitt problem uppstår då content innehåller så mycket text att att man måste scrolla ner för att läsa allt. Boxen left följer inte med utan behåller sin höjd oavsett om jag satt den till height 100% eller ett värde i px. Min fråga är: Kan man få boxen left att automatiskt expandera i höjdled lika mycket som boxen Content expanderar efter innehållets mängd. För att lösa ditt problem måste du använda skript. http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ Jo detta är naturligtvis alternativet men jag hoppades på att det skulle finnas ett rent CSS-sätt att göra det på. Tack för länken.Två boxar som hela tiden skall hålla samma höjd
På sidan har jag följande 'divar'
<div class="itemPage" id="itemPage">
<div class="itemTop" id="itemTop">
test
</div>
<div class="itemLeft" id="itemleft">
Meny
</div>
<div class="itemContent" id="itemContent">
Lorem Ipsum
</div>
</div>
CSS filen ser ut så här
.itemPage{
width:750px;
height:100%x;
margin: auto;
background:#cecece;
border-left:1px solid #006600;
border-right:1px solid #003300;
border-bottom:1px solid #000000;
border-top:1px solid #006600;
overflow: auto;
}
.itemTop{
width:750px;
height: 100px;
float: left;
top: 0px;
background: #cecece;
text-align:left;
}
.itemLeft{
width:140px;
height:100%;
text-align:left;
font-family: verdana, arial, sans-serif;
font-size: 9pt;
color:#ffffff;
background:#000080;
padding-left: 20px;
}
.itemContent{
width:590px;
height:450px;
text-align:center;
font-family: verdana, arial, sans-serif;
font-size: 9pt;
color:#000080;
background:#ffff00;
}
Livet var betydligt enklare i byggskedet med ramar och tabeller än vad det är nu med CSS men fördelarna när siten är klar överväger trots allt detta.
Sv: Två boxar som hela tiden skall hålla samma höjd
Så som jag uppfattat frågan så vill du lösa det med css och det kan man inte (motbevisa mig gärna någon).
//MikaelSv: Två boxar som hela tiden skall hålla samma höjd
Sv:Två boxar som hela tiden skall hålla samma höjd