Vad ska jag använda mig av för stilmal / språk eller hur ska jag göra om jag vill uppdatera en text som ska vara den samma på flera sidor utan att behöva skriva den separat på varje enskild sida? Du kan inte använda något scriptspråk då? I bl.a. asp finns något som heter include som gör att en och samma sida kan återanvändas på andra sidor. Annars är det väl frames som gäller för din del? > <b>I bl.a. asp finns något som heter include </b> finns det någon motsvarighet till asp.net ? Anledningen till att jag frågar allt detta är att jag tänkt bygga hela hemsidan i css men då jag måste ha vissa element med texter som ska synas jämt och samtidigt ändras då och då så innebär det väldigt mycket jobb att behöva ändra på varända sida. <b>>Anledningen till att jag frågar allt detta är att jag tänkt bygga hela hemsidan i css men då jag måste ha vissa element med texter som ska synas jämt och samtidigt ändras då och då så innebär det väldigt mycket jobb att behöva ändra på varända sida.</b> ok hur använder jag mig av det? Någonstans där man kan få mer info?Uppdatera samma text på många sidor samtidigt?
Kan jag på något säät ange att inom detta område på alla sidor så ska denna text ligga som jag länkar från ett separat dokument och som gäller för alla sidor som jag angett.....?
Använder man sig av css eller xhtml eller liknande?
Tack för hjälpen
MVHSv: Uppdatera samma text på många sidor samtidigt?
Sv:Uppdatera samma text på många sidor samtidigt?
Funktionen är korrekt, men en rättning. Include ingår inte i ASP utan i SSI.Sv: Uppdatera samma text på många sidor samtidigt?
Sv:Uppdatera samma text på många sidor samtidigt?
Finns ju dock ett väldigt enkelt sett att lösa problemet utan att använda sig av vanliga frames som jag vill komma ifrån eftersom sidan ska funka bra i de flesta webbläsare och upplösningar. Helt enkelt genom att infoga en <ifram> Vad tycker ni om denna idé? Och hur pass bra fungerar iframes i olika webbläsare. Jag vill ju att sidan ska fungera felfritt i både explorer, netscape, opera, mozilla m.m. Kan dessa webläsare "förstå" iframe fullt ut? Dessutom undrar jag om inte iframe är en förlegas metod som känns uråldrig eller vad har ni att säga om detta? Vill ju att sidan ska vara så smidig som möjlig och fungera bra i alla webbläsare!
MVHSv: Uppdatera samma text på många sidor samtidigt?
Jag har för mig att det finns ett begrepp "content" i css, som du kan använda för att lösa just det. Sannolikheten att deet fungerar bra i IE är ju dock ganska låg. (inte omöjlig dock)Sv:Uppdatera samma text på många sidor samtidigt?