Hej! All text blinkar i FireFox konstant även efter sidan har laddat klart. Ser sjyst ut, dock lite fix kvar. När man klickar på "om företaget" så blir texten för stor. Den lägger sig på 2 rader, vilket gör att den hamnar utanför menyramen. Detta gör även att brödtexten och rubriken flyttar på sig. När man klickar på loggan så fungerar inte länken till indexsidan. Annars verkar det inte vara några problem! I FF 1.0 så binkar hela texten på alla sidor, tror nog inte att det är tänkt att vara så?! (hoppas i alla fall) Jag använder Opera 7.51 och då ser det ut så här: I Firefox så fungerar även galleriet mindre bra... (den byter inte bilder så som i IE) Sajten är snygg och funktionell! Under Bildgalleri så är det bara 1:a bilden som är klickbar och blir förstorad. Stiligt! Måste jag först säga, men svårt att se den text man skriver i Kontakta oss rutorna. det tycker jag iförsig med, med det är kunden son envisas med att ha så! Överlag tycker jag att du skall sätta av mer tid på själva textinnehållet. Det finns en del brister i det svenska språket. visst... det är sant... men måste nog erkänna att jag inte tänkt på det, eftersom jag fick texterna färdiga i förväg från kunden så jag har använt det direket... thats why.. Under Bildgalleri så är det bara 1:a bilden som är klickbar och blir förstorad. jag tror att allt är fixat... då är det bara restedande bild galleri som jag måste fylla på med mass vis med bilder... Det funkar i Opera nu, men det är bättre i IE för där är det bildspel i stället för popupp bilder somBeta test av hemsida!
Är det någon som vill testa hemsidan jag gjort åt en kund, släpper den nästa vecka, och skulle hemskt gärna ha era åsiker, bugg rapportering, allt som berör den. har dock en del kvar att fixa speciellt på bildgalleri men där är photoshop bearbetning bara
Som sagt jag läser och lär, så skriv gärna alla fel, för att hinna fixa den innan jag släpper den
http://www.allterior.se/main.asp
Mvh HectorSv: Beta test av hemsida!
Sv: Beta test av hemsida!
Lycka till!Sv: Beta test av hemsida!
Pilarna i bildgalleriet har "skräp" kvar i kanterna, det syns lite vitt i hörnen.
//Anna-KarinSv: Beta test av hemsida!
1. Om Företaget får inte plats i rutan. Blinkar. 2. Tjänster blinkar. 3. Bildgalleri blinkar. 4. Kontakt blinkar.
5. Läs mer under Nyheter blinkar. 6. Se bilder under Pågående uppdrag blinkar. 7. info@allterior.se blinkar
8. När man går in på Om företaget så blinkar alla texter i menyn utom Om företaget som är Röd + info@ blinkar.
9. Under Tjänster så är det info@ som blinkar 10. Bildgalleriet funkar inte.
Övrigt så tycker jag att det är en mycket fin sida. :-)Sv: Beta test av hemsida!
Sv: Beta test av hemsida!
Några kommentarer:
Jag gillar inte bakgrundsbilden på första sidan.
Bild på personalen är jättebra. Men gör det hellre som en infälld bild och utan opacity effekten.
Problemet med bilden är att den får textens kontrast på startsidan att kännas grumlig, och svårare att läsa - INTE bra.
Skippa "NYHETER".. Allteriör kommer sannolikt inte att lägga ut "intressanta nyheter" varannan dag (och gör man inte det så ska man inte ha sektionen Nyheter..)
Länken "OM FÖRETAGET"
blir
"OM
FÖRETAGET"
när jag klickar på den.. (inte snyggt)
Klicka på BILDGALLERI renderar JS fel på rad 81, oavslutad strängkonstant.
testat med IE6, WinXPsp2.Sv: Beta test av hemsida!
Opera 7.51Sv: Beta test av hemsida!
Sv:Beta test av hemsida!
mvh // HectorSv: Beta test av hemsida!
På välkomstsidan står följande i första stycket:
"Ett relativt ung verksamhet är vårt företag idag, Men ett rikstäckande koncern är vårt vision om morgondagen. Allteriör är ett hantverkservicefirma med golv och plattsättnig som huvudgrupp."
Här finns både konstiga formuleringar och felstavningar. Textinnehållet är viktigare för företagets egen trovärdighet än vad design och layout är. Så lägg ner lite mer tid på språket tycker jag.Sv:Beta test av hemsida!
Opera 7.51
<k>Fixat mvh // hector</k> Sv: Beta test av hemsida!
i Opera.