Jag har en html-sida som består av flera lager. Skulle vilja kunna länka in från andra sidor direkt till ett specifikt lager. Hur kan man lösa det? Ett lager är ju bara en del av en sida. Du kan inte länka till en del av en sida. Ifall du hade ramar (frames) så skulle du kunna länka till en ram. Visst kan man länka till delar av en sida, tex med anchor. Men jag får inte det att fungera i lager. Meningen är att jag inte ska använda frames. Jaså, är det så du menar. Ja, då är det alltjämt a-taggen som gäller. Jag har skapat ett ankare i ett av lagren som jag vill länka till. Och sedan från en annan sida skapat en länk som pekar på sidan med ankaret, tex. minsida.htm#ankare. Då får du visa lite kod, för när jag provar så fungerar det alldeles utmärkt. Vill du bara att fönstret skall skrolla fram till önskad div eller vill du att övriga divar skall döljas? Jag har en sida med produkter, 4 st. Varje produkt ligger i ett eget lager på varandra ( på samma plats ). Så jag vill länka till sidan och visa ett av de 4 olika lagren, och då givetvis inte visa de övriga. Då får du ha ett javascript som känner av vilket lager som ska visas. Hur? Har du något exempel? Vet du vart man kan läsa mer om det? Med document.location.hash så får du ut det som står efter # i URL:en. <b>Varning!</b> document.location.hash är ett IE-påhitt och fungerar inte i Firefox.Länka till olika lager från andra sidor
Sv: Länka till olika lager från andra sidor
Sv:Länka till olika lager från andra sidor
Hur har du försökt?Sv:Länka till olika lager från andra sidor
För att länka till de olika lagren från samma sida använder jag ett java-script. Det är inga problem, utan just att kunna få upp det från en annan sida.
Har du nån idé? Vill som sagt inte använda mig av frames, det är bara lite produktinformation i varje lager så det blir snabbt och snyggt med lager. Sv: Länka till olika lager från andra sidor
Använd document.location.href.split("#")[1] i stället!