Sitter o jobbar med en hemsida, som är anpassad för 1024x768. Det funkar bra i IE, men i FF funkar det inte, för allt får inte plats i höjdled i FF. Jag föreslår att du använder en punktlista i stället för en tabell för menyn. Då blir det lättare att justera avstånden. <b>> som är anpassad för 1024x768.</b> Har du validerat din sida mot W3C? Jag får flera fel redan på sidan med framset. <b>Hur som helst är det problem du har något som antagligen löses mha css</b>Tabellhöjd i IE resp FF...
Anledningen till detta är att menyn får otroligt mycket mellanrum mellan raderna och likaså spalten till höger får sig en rejäl nerflyttning.
Adress till sidan är: www.sandberg.fi/nya
Någon som vet hur man gör för att slippa få detta totalt meningslösa utrymme mellan tabellcellerna?Sv: Tabellhöjd i IE resp FF...
Sv: Tabellhöjd i IE resp FF...
Här är första problemet, arbeta inte mot en specifik upplösning.
<b>>Det funkar bra i IE, men i FF funkar det inte, för allt får inte plats i höjdled i FF.</b>
Andra problemet. Försök få det att se bra ut i FF mha CSS. Sen kan du kolla på det i IE.
<b>>Någon som vet hur man gör för att slippa få detta totalt meningslösa utrymme mellan tabellcellerna?</b>
Använd inte tabeller, använd inte frames.
Hur som helst är det problem du har något som antagligen löses mha css, genom att sätta padding och margin till 0px eller något i den stilen.Sv: Tabellhöjd i IE resp FF...
Börja med att skriv korrekt HTML som validera mot W3C.Sv:Tabellhöjd i IE resp FF...
Om det är cellspacing så har jag inte hittat nått sätt att lösa det med css, man får helt enkelt skriva in det i table-tagen (cellspacing="0").
Thomas