Försöker att göra en anfang med skugga: Du kör en kod ( :first-letter ) som inte IE stödjer och den enda webbläsare som stödjer (shadow) är IE Jag tror inte att jag förstår detta, anfang fungerar ju, jag får inga fel. Ahhh my bad....hittade dock denna info på www.blooberry.com Jag hittade denna koden: text-shadow är ännu inte med i någon version av CSS enligt w3c, men den finns under uppbyggnad av version 3 som ännu inte stöds av någon läsare (av uppenbar anledning). I CSS level 1 och CSS Level 2 så finns inte text-shadow med så det är bara att glömma det för tillfället. Du får helt enkelt lösa det på annat sätt, tills vidare. Ok, jag får väll känna mig nöjd med att anfang fungerar (men det hadde varit häftigt med en skugga).Anfang med skugga
<code>
p.anf:first-letter
{
font-size: 300%;
float: left;
color: #808080;
filter:Shadow(Color=#808080, direction=135);
}
</code>
Anfang fungerar, men inte skuggan(Shadow), några tips?Sv: Anfang med skugga
mv icaaqSv:Anfang med skugga
Hur bör jag ändra för att få med skugga på anfang?
REDIGERAT
Detta hittade jag på google:
Internet Explorer 5.5 supports the "first-line" propertySv: Anfang med skugga
"Filters are ignored for positioned elements nested inside nonpositioned elements (eg: a positioned SPAN inside a nonpositioned DIV.) To ensure that a filter is applied to an element, position or set the width of the outermost element in the document tree."
Detta kanske är något som :first-letter räknas som....
mv icaaqSv:Anfang med skugga
<code>
float:left;
padding: 0 20px 0 0;
font-size:300%;
font-style:italic;
font-weight: bold;
text-shadow:0.3em 0.3em 0.3em #666;
</code>
...men med samma resultat, anfanget fungerar men inte skuggan.Sv: Anfang med skugga
Sorry.
Läs specifikationen för CSS1 och CSS2 samt för utkastet till CSS3:
http://www.w3.org/Style/CSS/Sv:Anfang med skugga
Visst jag skulle kunna lösa det med en bild, men det känns inte rätt.
Tack för att ni försökte hjälpa mig.