Jag skulle vilja ha lite feedback på en site som jag nyss har byggt. HEj,Ny site
Jag fick ett uppdrag av Växjö Konstnärsgrupp att försöka bygga upp en webbsite efter deras
önskemäl.
http://www.vaxjo-konstnarsgrupp.se/
Det som jag tycker jag har lyckats med är, att på första sidan så ville de ha en ram runt en större bild.
Ramen skulle bestå av småbilder, och när man håller musen över, så visas den bilden i centrum.
Problemet var att just nu finns det bara 17 konstnärer representerade men det skall bli upp till 40 st.
Jag hadde som mål att försöka sluta ramen så mycket som möjligt, och jag har kommit på ett sätt som
automatiskt koll antal konstnärer, och bygger ramen efter det.
Galleriet blev också ganska så bra, där slumpas tio unika bilder, och visas som i ett bildspel.
Det enda som jag upplever är negativt, är att man måste ha sin bläddrare i fullskärms-läge, för att det
skall bli bra.
Det vore roligt att höra vad ni tycker.Sv: Ny site
Jag har två synpunkter, en som är en smaksak och en som är mer funktionsmässig.
Först den tekniska. Jag kör FF och där så dyker mittbilden på startsidan upp lite väl långt ned. Detta gör att det dels blir ett tomrum till bilderna i ramen ovanför, men framförallt så gör det att bilderna i ramen nedanför döljs och därmed inte kan tas fram.
Sedan smaksaken, jag gillar inte att sajten laddar bilder utan att jag har klickat. Om jag har en långsam ledning och bara för musen över så vill jag ha en text som säger att jag skall klicka för att se den. Som det är nu så snor man bandbredd utan att jag är beredd på det.
// Johan