Jag har gjort en ny layout i ett htmldokument. När jag sedan la in allt detta i ett aspx (c#)dokument blev allt helt förvrängt. Det visade sig efter mycket testande attIE inte vill att man anger höjden i procent på lagren. kan detta verkligen stämma, eller kan det var nåt annat? När jag anger allt i pixlar så fungerar det. Hur menar du med förvrängt? En höjd i procent eller pixlar skiljer ju sig troligen Jag menar att de lager jag anget i procent blev väldigt låga, en del försvann. När jag ändrade till pixlar istället så fungerar det som det ska. Grejen är att allt funkar med procent på en vanlig HTML-sida, när jag sedan kopierar in koden i ett aspx-dokument händer detta, tar jag bort <form>-taggen så fungerar det även på aspx. Men inte med <form>taggen. Du måste sätta höjden på formen också, % är alltid relativt till höjden på förälderelementet om du har en formtag som är 100 px stort kommer allt i tagen att utgå från den storleken. <code><form id="Form1" method="post" runat="server"></code> <style> Ok, jag trodde inte man kunde ange någon klass i <form>-taggen. Jag testade men det hjälpte inte, det blir samma sak i alla fall. Sätt samma sak på body och html? Nope, det vill sig inte.Ska form spel nån roll?
Sv: Ska form spel nån roll?
Sv:Ska form spel nån roll?
ett lager på 50 % kommer att bli 50 px.Då fromen är 100 px. 50% av 100 är 50.Sv:Ska form spel nån roll?
Denna kan man väl inte ställa in höjd och bredd på? Eller är jag ute och cyklar som vanligt?Sv: Ska form spel nån roll?
form.minUberExtremaForm
{
height: 100%;
}
</style>
<form class="minUberExtremaForm">
</form>
:)Sv:Ska form spel nån roll?
EDIT--------
Det är bara i IE det blir så, i FF fungerar det.Sv: Ska form spel nån roll?
body, html
{
height: 100%;
margin: 0px;
padding: 0px;
}
Kan fungera :PSv:Ska form spel nån roll?
EDIT----------------------
Visst fungerar det med
<code>
form{width:100%; height:100%;}
</code>
Det var ett av mina många stavfel som gjorde att dt inte fungerade först...