vilken storlek ska man egentligen ha på sina sidor? Någon som har koll på detta, jag menar är det bara ett fåtal som kör smått vill ju inte jag anpassa mig till det. Vad innebär det i x och y storlek? Max 780 pixlar bred brukar jag försöka hålla mina. ok, tack. Råkade sabba mitt svar här tidigare =) kan jag lägga det där i ett style block i headern eller menar du css i fil brevid?vilken sidstorlek/upplösning?
Sv: vilken sidstorlek/upplösning?
Här har du statistik över förra månaden:
http://www.thecounter.com/stats/2005/September/res.php
Som du ser är det väldigt få som har mindre än 800 i bredd, men också väldigt många som fortfarande har just 800.Sv:vilken sidstorlek/upplösning?
En annan sak, många sidor nu för tiden ligger i mitten på skärmen. Säg att jag ha min sida inte bredare än 780px, hur gör man för att det här utrymmet till höger och vänster liksom anpassar sig. Jag menar kör någon 800 i bredd så ska han ju bara se en liten remsa i kanterna resten ska vara sidan medans någon som har högre upplösning kommer att se mer tomrum på kanterna.. Är detta något som regleras genom ngn align för hela sidan, eller hur får man den att vara centrerad??
En annan sak, vissa av de här sidorna där man har centrerat sidan, där har man ändå bakgrund, även på "tomrummet" runt om, hur funkar detta???Sv: vilken sidstorlek/upplösning?
Men för att få sidan att hamna i mitten så kan du använda dig utav css med "margin:auto;".
Även för att få den bakgrund du frågar om med background:url('bakgrund.gif')Sv: vilken sidstorlek/upplösning?