På en sida där jag har frames har jag doctype HTML 4.01 Frameset. När jag validerar den får jag fel på attributet frameborder. Tar jag bort den så godkänns dokumentet, men då får jag ju en ramlinje mellan de två framsen. Hur får jag bort den ramlinjen, utan att samtidigt få fel vid validering? Det går antagligen att göra med CSS. Jag är inte säker på hur men testa att lägga till style="border: 0;". Prövade sätta det både i frameset- och frame-tag men kanten blir kvar. Testa: Exempel på frameset utan synliga ramar. Läs första inlägget. ;) Jag testade och la in koden i alla ram-sidor (dvs alla utom default.asp eller vad du har som start) och då blev då ramen mycket mindre. Om den går att få bort helt vet jag inte riktigt...frameborder och HTML 4.01 Frameset
Sv: frameborder och HTML 4.01 Frameset
ThomasSv:frameborder och HTML 4.01 Frameset
Sv: frameborder och HTML 4.01 Frameset
<code>
html, body {
border: none;
}
frame {
}
</code>
Det var vad jag hittade på en sida... men det borde räcka med:
<code>
html, body, frame {
}
</code>
ThomasSv: frameborder och HTML 4.01 Frameset
<code><frameset rows="160, *" frameborder="no" eller frameborder="0" framespacing="0"></code>
Både no och 0 går bra för frameborder.Sv:frameborder och HTML 4.01 Frameset
Problemet är att validerar jag sidan på http://validator.w3.org så genererar attributet frameborder fel. Frågeställningen är alltså hur jag får bort ramlinjen på ett sätt som inte genererar fel vid validering.Sv: frameborder och HTML 4.01 Frameset
Thomas