Hej ! Använd ASP, ASP.NET, PHP eller något annat smidigt. Så slipper du göra två sidor av varje sort... Jag håller visserligen med Björn Jansson om att det är bättre att använda ASP.NET, PHP, JSP el dyl men hursomhelst: jo det fungerar till ett viss nivå genom att använda target=_top så på samma sätt som du sa.göra hemsida på två språk
Jag är nybörjare på html.
Jag försöker göra en site på två språk.
Jag har gjort så här.
under wwwroot har jag index.htm som innehåller ramar och meny och två flaggor en för varje språk, när man trycker på den ena flaggan går man till den första sidan (igen).
när man klickar på den andra flaggan då byter man språk (länkar till (wwwroot)/svenska/indexSV.htm med samma ramar och meny men på svenska).
problemet är att så fort klickar jag på den svenska flaggan att byta sida (språk), slutar alla länkar fungera. jag trycker på den första flaggan igen för att komma tillbaka till den första sidan (wwwroot/index.htm). Man kommer tillbka men inga länkar fungerar heller där.
Jag vet inte vad ska jag göra,
tack för hjälpenSv: göra hemsida på två språk
Sv: göra hemsida på två språk
När du går till din "svenska" sida verkar du gå ner i en mapp vilket kan vara anledningen till att dina länkar slutar fungera, dvs om du från svenska sidan försöker länka till en sida som ligger direkt under din wwwroot.
Om du, i din svenska sida, ändrar en länk från t ex Sida 2 till Sida 2 fungerar det då?
Hoppas att jag förstått ditt problem rätt.
Jag kan annars rekommendera Annica Tigers nybörjarguide i HTML http://www.tiger.se/sida.html, den hjälpte mig mycket för en hemska massa år sedan :-)Sv:göra hemsida på två språk