Nu är jag här med lite frågor igen, har gett mig in på att skapa en webbsida mestadels baserad på css och har stött på ett litet problem med "padding". om jag har en klass: Hatar det där problemet. Har du satt ditt html-dokument till strikt -html? Ska se ut så här: Jag har på strict och det krånglar ändå :(css padding problem i olika webbläsare
div.content {
width: 200px;
height: 50px;
padding: 10px;
}
<div class="content">texten</div>
Så kommer texten att skjutas in i diven om jag visar den här i internet explorer.
Men när jag visar den i Opera så blir diven 10 pixlar större åt varje håll istället. Finns det en bra lösning på det här?Sv: css padding problem i olika webbläsare
Jag löser det genom att inte använda padding.
Men ser gärna en annan lösning?Sv: css padding problem i olika webbläsare
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Om man inte gör det så tolkar IE padding fel. Padding ska läggas till på bredden, dvs din box ovan är 220 px, bredden plus 2 * 10 px i padding.
Vet inte om det är det som är fel men utan strikt html så blir det konstigt med padding?Sv:css padding problem i olika webbläsare
Hur löser du det utan padding daniel? Enda jag kan tänka mig är att sätta en div inuti diven.