Jag har ett X antal "divvar" (div) på en sida som jag vid vissa tillfällen ska markeras. Det jag testat hitills är att sätta border på dessa och det fyller nästan den visuella funktionen, problemet med det är att då ökas bredden med 2px och det stör resten av sidan. finns väl overlay, men det tror jag inte funkar i alla moderna browsers, däremot kan du väl göra så att du alltid har border, men då de inte skall markeras är dom transparenta och så byter du färg vid markering? Funkar tyvärr inte med att alltid köra med border eftersom det i just detta fall är två bilder som ligger bredvid varandra och då blir det ju lite "space" mellad dessa... :( Funderar lite, det ska finnas något som heter "clip" i css. Klipper den bara innehållet eller ramar också? Tänkte att du kanske kunde sätta clip på bilden när den ska markeras + sätta ram. Kan gå om du har tur.Markera div utan att ändra storleken på det
Funderar på om det finns någon "tint-funktion" eller liknande. Lösningen måste fungera i "alla" moderna browsers.Sv: Markera div utan att ändra storleken på det
Sv:Markera div utan att ändra storleken på det
Ska kika på overlay och i vilka browsers som stöder detta .Sv:Markera div utan att ändra storleken på det