Hej! Hej Jocke!Styla en enkel(?) sida
Jag har hållt på hur länge som helst med att designa en sida, men får inte till det.....
Om ni tittar på denna länken:
http://www.intersoftpt.com/Support/
Jag vill också ha två "rundade boxar" på min sida, skuggade som sidan i länken, en "huvudbox" och en "menybox".
Jag har försökt kolla hur dom gjort det, men det verkar vara otroligt mycket kod och mycket css.
CSS-filen verkar vara olika beroende på vilken browser man har, så den jag tittat på är anpassad för IE.
Jag vill ju att det ska se bra ut i andra browsers också. Style-sheetet innehåller flera typiska Internet Explorer-saker.
Är det någon som är bra på detta och som har ett exempel i html man kan få se på? De rundade bilderna i hörnet fixar jag, även skuggan(om det ska vara en bild eller css?). På jobbet har jag använt något css attribut på divvar som gör skuggor, men det är ju typiska IE-saker antar jag. Dom heter ju t.o.m. Microsoft.....
Så, ett enkelt exempel på hur man kan få till något liknande som länken skulle hjälpa mig! Så jag har en stomme att utgår ifrån så att säga.
Man bugar o bockar på förhand!
/JockeSv: Styla en enkel(?) sida
Det verkar som att de har lagt skuggan i en egen td till höger om de rundade hörnen.
Ett bra verktyg för att se hur sidor är uppbyggda finns med i Firefox. Dock måste man ha installerat med Developer Tools har jag för mig. Då är det iaf bara att trycka Ctrl + Shift + I för att granska en sida. Testa gärna!
/Erik