Hej, Det kan ha att göra med säkerhetsinställningarna på datorn. ActivX kan vara skadliga. Ligger sidan lokalt tolkas den inte som lika farlig som en webbsida.Embed Windows media Player: inget händer?
jag vill på en websida bädda in WMP och att den sedan ska börja spela upp ett filmklipp som väljs på något sätt.
Det var enkelt att hitta hur man gjorde det, massa kod på nätet. T.ex.:
<code>
<!-- Kontrollera Media Player-version-->
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
var WMP7;
if ( navigator.appName != "Netscape" ){
WMP7 = new ActiveXObject('WMPlayer.OCX');
}
// Windows Media Player 7-kod
if ( WMP7 )
{
document.write ('<OBJECT ID=MediaPlayer ');
document.write (' CLASSID=CLSID:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6');
document.write (' standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."');
document.write (' TYPE="application/x-oleobject" width="640" height="480">');
document.write ('<PARAM NAME="url" VALUE="fuc22k/Eurotrip.avi">');
document.write ('<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="true">');
document.write ('<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="1">');
document.write ('</OBJECT>');
}
// Windows Media Player 6,4-kod
else
{
// osv...
</code>
Om man kör denna HTML-fil lokalt (med filmklippet lokalt också då) så fungerar det direkt - inga problem. När jag sedan lägger upp exakt samma kod på min webserver fungerar det inte alls, och jag vet inte varför.
Jag kan se andra inbäddade WMP på websiter därute, t.ex. www.snabbstart.com. Det fungerar utan vidare och hur bra som helst. Dock inte på min webserver. Jag la upp koden på en annan webserver jag har tillgång till och där fungerar det inte heller.
Vad jag undrar är vad det är jag missat? Är det någon specialport denna kör på? Men utgående portar brukar inte vara spärrade av Windows-brandväggen eller så?
Vad som händer när jag försöker på min webservrer är att WMP syns som vanligt men den spelar inte upp helt enkelt. Det står "Ansluter..." och det är det enda som händer.
Några ideér?Sv: Embed Windows media Player: inget händer?