Hejsan folket, Mycket, mycket märkligt. I firefox ifall du plockar fram javascript console, så hittar du rätt mycket "intressant".. T.ex. så kan <b>document.all</b> som du använder i det andra scriptet eventuellt ställa till det.. använd det standardiserade <b>document.getElementById</b> istället. Bytte ut alla document.all till document.getElementById, förutom den sista och satte document.forms[] istället. Men... Om man öppnar popupen på vanlig sätt så funkar det inte. Men om jag däremot skriver in url:en i adressfältet, laddar sidan och sedan uppdaterar en gång - då funkar den högra selecten. könstigt..Selectboxar som inte fungerar i FF
Upptäckte till min stora fasa att två selectboxar inte fungerar på vår sida - ett fenomen som bara yttrar sig i Firefox (sidan är tyvärr uppbyggd utan browserkontroll...).
Den specifika koden är
<code=html>
<table width="95%" class="text" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td><b>Statistik säsongen <select class="textfield" size="1" onchange="window.location = 'liteninforuta.asp?' + this.value;" name="aret">
<option SELECTED value="iar=05&spelare=45">2005</option>
<option value="iar=06&spelare=45">2006</option>
</select>
</td>
<td align="right">
<select onchange="visanytabell();" class="textfield" size="1" name="team">
<option>A-lag, seriematcher</option>
<option>A-lag, träningsmatcher</option>
<option>B-lag, seriematcher</option>
<option>B-lag, träningsmatcher</option>
<option>C-lag, seriematcher</option>
<option>C-lag, träningsmatcher</option>
</Select>
</td></tr></table>
</code>
Om ni vill se hela källkoden kan ni gå in på http://www.stenkullengoik.com/visatrupp.asp?team=a och sedan klicka på valfri spelare. Det är sedan i popupen som dyker upp selectarna finns (år och typ av matcher).
MVH Björn
EDIT:
Med "inte fungerar" menar jag alltså att de inte "rullar ner sig", om ni förstår. Så ingen blir arg för att jag inte lägger in javascriptfunktionen... :)Sv: Selectboxar som inte fungerar i FF
Helt riktigt så fungerade inte de två select-arna. Men efter ett par uppdateringar(F5) så fungerade den ena för mig...
Känns som en bugg...Sv: Selectboxar som inte fungerar i FF
Att dom inte rullar ner ser jag inte här, med firefox..
För övrigt:
- så kallad browserkontroll suger, om du nödvändigtvis ska kolla nåt så kolla istället sånt du använder iställetSv:Selectboxar som inte fungerar i FF
Sjukt konstigt, enligt mig.
Tacksam för era svar, tacksam för framtida svar...
BjörnSv: Selectboxar som inte fungerar i FF
för övrigt så är
eval('document.getElementById("tab' + ii + '").style.display = "none"');
onödigt, varför inte bara:
document.getElementById("tab" + ii).style.display = "none";
..och så vidare.