Hej, Det bästa är att du sköter det hela på serverside, dvs menyn inkluderas innan sidan skickas till klienten. Det görs lättast med php eller asp. joo.. men nu är det ju ingen meny jag ska inkludera, utan ett forum. Grejen är att om jag gör det serverside så bryts alla länkar.. Jag kanske har förklarat dåligt, ska se om jag kan specifiera mig lite. Det kan ju vara så att din design av sidan inte tillåter det här, men iaf...Auto height på Object el. Iframe.
Jag undrar om det finns något sätt att få "auto" höjd på ett Object eller Iframe. Har sökt lite på detta, ser att många ställt frågan men inte funnit något svar.
Anledningen till att jag vill göra detta (ifall någon har bättre alternativ) är att jag har ett "meny system" som inkluderar sidorna. Jag har också ett "externt" forum, som jag skulle vilja intergrera på samma sätt som de andra sidorna, dock funkar det inte att göra med den koden, för forumet har en egen layout.
Hoppas ni förstår vad jag menar, annars är det bara att fråga. :)
Tacksam för svar.
//RickardSv: Auto height på Object el. Iframe.
include "meny.html"
Sv:Auto height på Object el. Iframe.
Sv: Auto height på Object el. Iframe.
Jag har alltså en sida uppbyygd med 1 meny div och en main div. Med ett enkelt php script inkluderar jag sidorna in i main diven. Jag har också ett s.k bullentin board (PunBB), som jag på samma sätt vill intergrera i den befintliga layouten.
Problemet är att om jag inkluderar den med samma script som jag använder till de andra sidorna (serverside) så bryts alla länkar i forumet (då forumet ligger i mappen 'forum' fattas alltså /forum/ i sökvägarna).
I nuläget har jag löst det med att "inkludera" forumet med <object>, men då är problemet att jag inte kan få <object> att ändra storlek i "höjd" ledd efter dess inehåll.
Tacksam för tips.
m.v.h.
RickardSv:Auto height på Object el. Iframe.
Har du funderat på att lägga det hela i en egen frame? Alltså inte en iframe, utan ett frameset.
Det är kanske inte en helt bra lösning men den kan fungera.
/Erik