Hallå! Jag har inte testat det själv, men har sett att SamLogic har ett program för detta: http://www.samlogic.net/multimailer/multimailer.htm. Gissar att programmet sköter hanteringen av html-mail utan att du behöver bry dej om hur det går till. Jag har testat Samlogics Multimailer lite grand och det fungerar faktiskt bra. Dock skulle jag nog rekommendera en extern HTMLeditor då den interna i Multimailer inte är speciellt bra :) ... Kör med Macromedia Dreamweaver själv. Fungerar även med Frontpage osv. provade att ta en undersida till våran hemsida. Med css & grejjer, men den är inte direkt särskilt komplicerad. Funkar värdelöst i outlook, funkar kanon i Mac OSX motsvarighet "mail".html-mail
Vi tänker göra ett utskick via email & tänkte att de kunde vara trevligt att prova på att göra HTML-mail.
Hur funkar det? Tar emailprogrammet html-koden rakt av? hur bifogar man bilder osv? Vad ska man tänka på? Vad funkar/funkar inte?
Hur lägger du in koden när du ska skicka, så att den inte bara spottar iväg HTML-filerna som bifogade grejjor?
MVh
DanielSv: html-mail
/JohanSv:html-mail
//ChristofferSv: html-mail
Stödjer inte outlook detta?