Är inte alls förtjust i frame men detta vall är det nog ett måste. Nu spånar jag lite, och det kan krävas javascript å annat äckligt, men, men :P He he hängde inte riktigt med där :) Nope, bara spånade lite.scrollning på en frame sida
Det är en sak en person vill ha vid sidan som inte ska försvinna när man byter sida.
Jag har har helt enkelt lagt sajten som en vänsterframe och den andra i en högerframe
Problemet är att jag vill att besökaren ska kunna scrolla uppåt och neråt i en scroller längst ut till höger men där finns det ju ingen.
För att det inte ska finnas en scroller där vänsterframe slutar så har jag satt scrolling="no" för det ser inte snyggt ut annars.
Någon som har en bra ide hur man ska fixa det där???Sv: scrollning på en frame sida
Den sida som alltid ska synas ska ha en iframe som tar upp 100% av sidan. Innehållssidan har sedan en marginal på "den-som-alltid-ska-synas-bredd" + lite extra. Sedan har du ett absolut positionerat lager på sidan-som-alltid-ska-synas innehållande det som alltid ska synas. Lägg den över iframen till höger och sätt höjden till 100%. Kan fungera. (Borde gå att göra utan ramar)Sv:scrollning på en frame sida
Har du exempel eller någon ritning att visa?Sv: scrollning på en frame sida
Alltså:
Sida #1 = Din sida innehållande en iframe
Sida #2 = Innehållssidorna.
#2 ska ha en marginal till höger motsvarande bredden på den ruta som alltid ska synas + lite extra marginal. #1 ska ha iframen till 100% + ett absolut positionerat lager som ligger nästan helt till höger med höjd 100%. Lagret ska ligga överst.